Restoranınıza En Uygun Rezervasyon Sistemi Nasıl Seçilir?

0
375

Restoran sektörü tüketicilerin eğilimlerine ve alışkanlıklarına bağlı olarak sürekli değişim hâlinde olan bir sektör. Bu değişim, potansiyel müşterinin “Yemeği dışarıda mı yesek?” fikrinin oluştuğu o ilk nöral kıvılcımdan itibaren birbirini takip eden tüm süreçleri kapsıyor. Sürecin en önemli bileşenlerinden biri de rezervasyon. Müşterinin markanıza dair deneyimlediği ilk etkileşim, kararını yönlendiren en önemli itki oluyor. Restoran rezervasyon sistemleri ile olası riskleri ortadan kaldırmak ve ilk izlenimde güven dolu bir deneyim yaşatmak mümkün. Peki restoran rezervasyon sisteminin özellikleri nedir ve sizin için hangi uygulama en iyisi? Cevaplar yazımızda.

Restoran Rezervasyon Sistemlerinin Özellikleri Nelerdir?

Restoran rezervasyon sistemleri, müşteri akışını kontrol etmenize, zamandan tasarruf etmenize ve işletmenizi daha etkin yönetmenize olanak tanırken müşterilere de çevrim içi masa rezervasyonu yapma kolaylığı sunar. No-show oranını düşürme, manuel işlemleri azaltma ve müşteri memnuniyetini artırma gibi konularda işletmenizi ileriye taşıyan restoran rezervasyon sistemleri ile işletmenizin edineceği bazı özellikler şöyle:

Çevrimiçi Rezervasyon ve Masa Yönetimi

2023 yılının son çeyreğinde yapılan bir araştırma restoran rezervasyonlarının %48’inin çevrimiçi olarak yapıldığını gösteriyor. Özellikle restoranı ilk kez deneyimleyecek müşteriler ağırlıklı olarak çevrimiçi rezervasyon yapmayı tercih ediyor. Rezervasyon için kullanılan online kanallarda ise %72 kullanım oranı ile Google Maps ilk sırada yer alıyor. Yakın zamanda Instagram kullanıcıları da aynı hizmetten faydalanabilecek.

Online rezervasyonlarda ön ödeme veya provizyon seçenekleri sayesinde kronik hâle gelen no – show problemine de kalıcı çözüm bulmak mümkün. Dijitalleşen ön ödeme süreci müşteri deneyiminde de memnuniyet yaratıyor. Doğum günü, yıldönümü ve benzeri özel günlerde ön ödeme avantajı sıkça tercih ediliyor.

Müşteri Veritabanı ve Rezervasyon Takibi

Dijital rezervasyon sistemleri ile restorana gelen birbirinden farklı müşteri profillerine dair bir data oluşturmak mümkün. Müşteri veritabanı sayesinde restorana gelen konukların zamana ve siparişlerine yönelik bilgilerini kolayca analiz edebilirsiniz. Böylelikle profile uygun menü seçenekleri ve özel promosyonlar kişiselleştirilebilir hizmetlerle memnuniyet artışını sağlayabilirsiniz. Rezervasyon takibi niş konsepte sahip restoranlar için farklı bir avantaj da sağlar. Özel bir hedef kitleniz varsa ve sadece onlara hitap ediyorsanız talep değerlendirme özelliği sayesinde istemediğiniz müşteri profilindeki rezervasyonları reddedebilirsiniz.

Rezervasyon Durum Raporları

Rezervasyon sistemleri müşteri verilerini toplar. Bu veri bankası hem restoranınıza gelen müşteriler hakkında genel profil bilgisi verir hem de misafirinizin tercihleri ile ilgili de bilgi edinmenizi sağlar. Rezervasyon durum raporları ile kişiselleştirilmiş hizmet sunarak müşteriniz için bir sadakat programı oluşturmanız da mümkün. Daha önceden size gelmiş olan bir konuğunuzun alerjik durumu veya özel menü tercihini durum raporuna işleyerek bir veri olarak saklayabilirsiniz. Böylelikle bir dahaki rezervasyonda ona kişiselleştirilmiş bir hizmet sunarak memnuniyeti sadakate dönüştürebilirsiniz.

Popüler Restoran Rezervasyon Sistemleri Hangileridir?

İşletmenize çok sayıda avantaj sağlayan dijital rezervasyon uygulamaları, farklı uygulama ve altyapılara sahip sistemleriyle çeşitleniyor. Popüler rezervasyon sistemleri arasından tercih yapmak için öncelikle özelliklerini, sizin için avantajlı noktalarını keşfetmeniz ve kararı ona göre vermeniz önem taşıyor.

Bulut Tabanlı Sistemler

Bulut tabanlı sistemler rezervasyona dair tüm verileri güvenli şekilde saklar. Böylelikle işletmede olmasanız bile tüm rezervasyon verilerine kolaylıkla erişebilirsiniz. Sistemin bulut tabanlı altyapısı sayesinde birçok farklı dijital otomasyon bileşeninin entegrasyonu kolay şekilde tamamlanabilir. Bulut tabanlı çözümler rezervasyon sürecinin düzenli ve kusursuz şekilde tamamlanmasını sağlar. Bulut bilişim masa düzenlerini ve bekleme sürelerini doğru bir şekilde yönetir. Sistemde depolanan veri sayesinde masa düzeni, menü, müşteri memnuniyeti gibi pek çok değişkeni veriye dayalı şekilde planlayabilirsiniz.

Rezervasyon Web Siteleri

Web siteleri üzerinden online rezervasyon avantajı restoranınızın marka bilinirliğini artırır. Rezervasyon web siteleri işletmenizi deneyimleyen müşterilerinizin yorumlarına da yer verir. Olumlu yorumlar ve pozitif görüşler online rezervasyon fırsatı sağlar. Kendi web siteniz üzerinden yapılan rezervasyonların yanı sıra farklı platformlardan gelen talepleri veri analizi yaparak raporlayabilirsiniz. Böylelikle hedef kitlenizi, kullandığı sosyal medya araçlarını ve bu araçlarda uygulayabileceğiniz pazarlama stratejilerini kolaylıkla belirleyebilirsiniz.

Restoran Rezervasyon Sistemi Kullanmanın Faydaları

Çevrimiçi restoran rezervasyon sistemi faydaları arasında en dikkat çekeni operasyonel sürecin kusursuz işlemesidir. İşletmenizin profesyonel imajını güçlendiren dijital otomasyon sistemleri gelir optimizasyonu da sağladığı için avantajlıdır.

Operasyonel Verimliliği Artırır

Dijital rezervasyon sistemlerinin entegrasyonu işletmelerdeki operasyonel verimliliği artırır. Restoranlar şu konularda daha fazla verim elde eder:

  • Masa yönetimi: Restoranlarda masanın boşalması ve tekrar dolması gibi sirkülasyonlar kolaylıkla takip edilebilir. Böylelikle masa yerleşimi optimizasyonu sağlamak mümkün olur.
  • Personel planlaması: Rezervasyon sistemi sayesinde ileriye dönük müşteri potansiyeli hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu sayede doğru zamanda doğru sayıda personeli görevlendirebilirsiniz.
  • Müşteri hizmetleri: Dijital rezervasyon sistemleri restoranların müşterilerine daha iyi hizmet sunmalarına yardımcı olabilir. Müşteri self servis rezervasyon sistemlerini kullanarak kendi yemek deneyimini yönetme şansına sahip olur. Bu müşteri memnuniyeti için özellikle önemlidir.
  • Pazarlama yönetimi: Dijital rezervasyon sistemleri işletme içinde daha az rezervasyon alan masaları belirler. Bu bilgiler restoranın ilgili masaları daha verimli kullanmaları için alternatif pazarlama yönetimi için stratejiler geliştirmesini sağlar.

Müşteri Memnuniyetini Yükseltir

Dijital sistemler restoranlar için müşteri memnuniyeti artışında etkilidir. Müşteriler şu görevleri üstlenerek deneyimlerini kişiselleştirebilir:

  • Rezervasyon yapmak: Dijital rezervasyon sistemleri, müşterilerin restoranların web siteleri veya mobil uygulamaları aracılığıyla kolayca rezervasyon yapmalarını sağlar. Bu müşterilerin restoranda oturmak için bekleme süresini azaltmaya yardımcı olur ve onlara daha rahat bir deneyim sunar.
  • Masa değiştirmek: Dijital sistemler sayesinde müşteriler rezervasyonda değişiklik yapmaları gerektiğinde bunu kolaylıkla gerçekleştirebilir.  Beklenmeyen plan değişiklikleri veya hatalı rezervasyonlar can sıkıcıdır. Müşteriler bunu düzeltmek için restoranı aramak yerine o restorana tamamen gitmemeyi tercih edebilir. Online rezervasyon sistemleri bu tarz durumlarda avantaj sağlar.
  • Yemek siparişi vermek: Dijital rezervasyon sistemleri sayesinde müşteriler restorana varmadan önce yemek siparişlerini vererek bekleme süresini azaltabilir. Rezervasyon yaparken QR menü  gibi interaktif uygulamalardaki alerjen veya vegan gibi detaylı bilgileri okuyarak verdikleri sipariş hakkında da detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Gelirleri Maksimum Düzeye Çıkarır

Restorana entegre edilen rezervasyon sistemleri gelir maksimizasyonu ile ilgili birçok avantaj sağlar. Bu avantajlardan bazıları şöyle:

  • Daha fazla rezervasyon alma: Restoranlar dijital rezervasyon sistemleri sayesinde daha fazla rezervasyon alabilir. Böylelikle daha fazla müşteriye hizmet verme fırsatı sağlar.
  • Sipariş gelirlerinde artış: Dijital rezervasyon sistemleri bekleme süresini ortadan kaldıran ön sipariş avantajı da sağlar. Müşteriler siparişlerini diledikleri gibi düzenler, varsa promosyon önerilerini değerlendirir ve restoranın ortalama gelirini yükseltir.
  • Müşteri sadakati motivasyonu: Dijital restoran sistemlerinde müşteri online olarak yerini rezerve ederken siparişini de yönetebilir. Kişisel deneyim konusunda herhangi bir sürprize izin vermeyen sistem sayesinde müşterinin masasına gelecek tabak onun istediği gibi olur. Bu güven müşterinin mekanı tekrar tekrar ziyaret etmesi için yeterli olabilir. Aynı müşteri tekrar geldiğinde önceki siparişlerinde yer alan detayları bilen restoran, bir sonraki sunumda alerjen, vegan gibi tercihleri hatırlayarak aynı kişisel hizmeti sunabilir. Dolayısıyla memnuniyet sadakate dönüşür.

İşletmenizde stok kontrolünden müşteri memnuniyetine kadar tüm süreçlerde kusursuz bir operasyon yönetimi mümkün. Simpra’nın restoran otomasyonları ile tanışın, dijital çağda bu büyük ekosisteme katılın.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)