Garsonluğun Püf Noktaları

0
1803

İyi garsonluk/servis personelliği nedir? Neye göre ölçülür? İyi bir garsonu, iyi yapan özellikleri nelerdir? Hizmet sektöründe hangi faktörlere dikkat çekmek gerekir? Bu soruların hepsini genel bir bakış açısıyla ele alacağımız blog yazımızı okuyarak, merak ettiğiniz unsurlara cevap bulabileceğinizi umuyoruz.

Türkiye’de bu meslek çok önem kazanmamış gibi görünüyor olsa da, garsonsuz bir restoran hayal edebiliyor musunuz? Garsonluk hizmet kalitesinin en ön plana çıktığı, başarılı işletmelerin vazgeçilmez olarak gördüğü görevlerden biridir. Peki, bu kadar aktif bir rolün püf noktaları nelerdir? Hadi, hep birlikte göz atalım!

Güleryüz

Müşterilerle birebir iletişim kuran mesleklerin hepsi için genel olarak gereken püf nokta güleryüzlü olmaktır. Bazen çok zor gelse de, bütün kişisel sorunlarınızı ve kötü ruh halinizi kenara bırakmanız gerekebilir. En zor kısım olan güleryüz faktörü aynı zamanda en önemli özellik diyebiliriz. Sakinliği korumak, işini severek ve isteyerek yaptığını göstermek her zaman size olumlu dönüş sağlayacaktır.

Enerji

Bu meslekte sürekli aktif kalabilmek şart. Saatlerce ayakta durmak ve yürümek bir yandan sizi zinde tutabileceği gibi yorgun düşmenize de neden olabilir. Bu nedenle, düzgün beslemek, motivasyonunuzu artıracak aktivitelerde bulunmak ve bol bol dinlenmek çok önemli. Sizin enerjiniz ne kadar yüksek olursa, müşterilerinizden gelecek enerji de eş zamanlı olarak artış gösterecektir.

Hız

Yemek bekler ama müşteri beklemez! Hız da garsonlarda olması gereken oldukça önemli bir özellik. Sadece fiziksel hızdan bahsetmiyoruz, elbette ki. Verilen siparişi hızlı bir şekilde kavramak, gerekli işlemleri yaparak mutfağa iletmek, pratiklik gerektiği gibi iyi bir sistem de gerektirir. Siparişin tamamını akılda tutmak için artık mutfağa koşmaya gerek kalmadı. SimpraPOS mobil uygulaması akıllı mobil cihazlara indirilebilir ve el terminali olarak kullanılabilir. Böyle bir sistem sayesinde, siparişleri anında sisteme girerek işinizi çok daha kolay ve hızlı hale getirebilirsiniz.

İletişim

İletişim basit bir başlık olarak gözükse de, oldukça yanıltıcıdır. İletişim derken kastımız, bütün sipariş süreci boyunca, gerekli herkesle etkili ve yapıcı bir iletişim kurabilmektir. Müşteriden tutun, mutfak personellerine kadar iletişimi koruyan ve sürdüren görev garsona aittir. Merak etmeyin, bu işi de kolaylaştıracak bir sistem oluşturuldu. Artık mutfağa bağırarak sipariş anlatma devri sona erdi. Simpra’nın sunduğu KDS (Mutfak Sipariş Yönetimi) modülü ile sisteme girdiğiniz siparişler anında mutfağa iletilir ve hazır olduğu anda size bildirilir.

Dikkat

Herkes hata yapabilir ama hatayı en az seviyede tutarak zarara yol açacak durumlardan kaçınmak lazım. Bu bağlamda, en önemli unsur ödeme süreci olacaktır. Rakamları yanlış girmek, fişte ve çekte hata yapmak kafa karıştırıcı ve geri dönülemez sonuçlara yol açabilir. Hesap isteyen masaların sipariş tutarı ve içeriğini kolayca görüntüleyebileceğiniz Simpra garson modülü ile hesabı doğru bir şekilde alabilir ve kasada görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca, masa değiştirmek veya birleştirmek isteyen müşterileriniz için hesapları kolaylıkla POS sisteminde bağlayabilirsiniz.

Kötü garson değil, iyi sistem

Mesleğini kötü sergileyen insan olmadığına inanıyoruz. Sadece, potansiyelini göstermesini engelleyen materyal eksikliği vardır. İnsan hatasını en aza indirgeyen ve işlerin en pratik şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir POS sistemi sayesinde verimsizlik söz konusu değildir. Siz de sipariş sürecinizi gerçekleştirirken mükemmele ulaşmak istiyorsanız, teknolojiden faydalanmayı deneyebilirsiniz.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here