Gerçek zamanlı stok takibi

Stok yönetiminde Simpra Inventory dönemi

Yiyecek içecek ve konuk ağırlama sektörlerine özel olarak tasarlanmış Simpra Inventory'i stoklarınızı daha verimli yönetmek ve müşteri taleplerinizi rahatlıkla karşılamak için kullanın.

İletişime geçin
Mobil uygulama üzerinden yönetim

Mobil uygulama üzerinden yönetim

Restoranınızın stok ve raporlama süreçlerini mobil cihazlardan yönetin, zaman ve iş gücü tasarrufu edin.

e-Fatura ve e-Arşiv entegrasyonu

e-Fatura ve e-Arşiv entegrasyonu

Tedarikçilerden gelen faturaları otomatik olarak alın, e-Arşiv sistemine kolayca yükleyin. Özel entegratör bağlantısıyla faturalarınızı GİB uyumlu ve zahmetsiz şekilde yönetin.

Kolay günlük gider takibi

Kolay günlük gider takibi

Günlük masrafları Diğer Giderler özelliğiyle izleyin, dönemsel ya da şube bazlı Gelirler Raporu’nda ürün satışlarına dağıtarak net maliyetleri görün.

Hareketli Ağırlıklı Ortalama ile tam kontrol

Hareketli Ağırlıklı Ortalama ile tam kontrol

Her ürün alım veya satımı sonrasında güncellenen hareketli ağırlıklı ortalamayla maliyetlerinizi en doğru şekilde hesaplayın, kârınızı koruyun.

Sezonluk işletmeler için kiralama yöntemi

Sezonluk işletmeler için kiralama yöntemi

Kiralama yöntemi sayesinde; yazlık ve kışlık işletmelerinizin kapalı oldukları dönemlerde ödeme yapmayarak, maliyetlerinizi düşürün ve bütçenizi dengeleyin.

Tek merkezden esnek yönetim

Tek merkezden esnek yönetim

Kendi şubelerinize hareketli ağırlıklı ortalama fiyatlarla ürün gönderirken, franchise şubelerinize kâr marjıyla gönderim yapma esnekliği yakalayın.

  • Zincir şube yönetimi
  • Sıkı satın alma takibi
  • Limitsiz kullanıcı sayısı
  • Gerçek zamanlı fiyat analizi
  • Gelişmiş raporlama
  • Günlük reçete yönetimi
  • Genel gider takibi
  • Güvenli ödeme takibi
  • Kusursuz stok yönetimi
  • Uçtan uca bütünsel kontrol
  • E-fatura ve e-Arşiv entegrasyonu
  • Çift taraflı POS entegrasyonu
  • Tek merkezden takip
  • Zincir şube yönetimi
  • Sıkı satın alma takibi
  • Limitsiz kullanıcı sayısı
  • Gerçek zamanlı fiyat analizi
  • Gelişmiş raporlama
  • Günlük reçete yönetimi
  • Genel gider takibi
  • Güvenli ödeme takibi
  • Kusursuz stok yönetimi
  • Uçtan uca bütünsel kontrol
  • E-fatura ve e-Arşiv entegrasyonu
  • Çift taraflı POS entegrasyonu
  • Tek merkezden takip
3000’den fazla işletme Simpra ile çağ atladı.

Şimdi sıra sizde!

"Yönetici olarak Simpra'nın en önemli artısı, stok takibini üstün bir şekilde yönetebilme yeteneği ve aynı zamanda çalışanlar için sağladığı hızlı işlem özelliğidir."

Umut Tekgil

Usla

"Girdiğimiz reçeteler sonrasında, misafirimizin istediği ürüne göre stoğumuzdaki azalmaları kolayca takip edebiliyor, ay sonu sayımlarında ne kadar mal kalması gerektiğini de buradan rahatlıkla gözlemleyebiliyoruz."

Alper Korkmaz

Kaen Sushi


"Zayileri anlık olarak takip ederek, sayım gereksinimini ortadan kaldırdık ve ekstra araştırmaya gerek kalmadan %20 oranında zayilerimizi azaltmayı başardık."

Hubeyb Karaca

Factory Karaköy

FrankHan
Cantinery
Selin Beauty
Akkomarka
Ranchero
Mado
factory karaköy
Leone Patisserie
Beyaz Fırın
360 İSTANBUL
HUQQABAZ
espresso lab
Usla
aheste
Fly-in beach
FERİDA
Ortaya
Parma Sole
İGURU

22 ülke, 4500+ terminal, 115+ milyon işlem.
Simpra ekosistemi, 3000’den fazla işletmenin geleceğe
açılan kapısı.

Başarı hikayelerini görün

Simpra Inventory ile kontrol sizde

Hızlı ve kolay kurulum

Özellikler

Bulut altyapısı sayesinde ilave kurulum ve sunucu ihtiyacı olmaksızın çalışır. Her koşulda kesintisiz maliyet ve stok takibini garantileyin, tüm envanter süreçlerini Simpra güvencesi ile yedekleme ve veri takibi ihtiyacı olmaksızın, sorunsuz bir şekilde yönetin.

ERP uygulamaları ile çift yönlü entegrasyon

Özellikler

ERP uygulamalarıyla çift yönlü veri alışverişi sağlayarak işletme verimliliğinizi artırır. Siparişlerinizi ERP sistemine gönderin ve sevk irsaliyesi ile faturaların otomatik olarak Simpra Inventory'e aktarılmasını sağlayarak zaman ve maliyet tasarrufu kazanın.

Veri takibi ile maliyet optimizasyonu

Özellikler

İşletmenizin sezonluk ve günlük tüketim veri analizlerini anlık olarak gerçekleştirerek stoklarınızı hızlı bir şekilde takip edip maliyetleri en uygun şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu sayede maliyetlerinizi en uygun düzeye çekerek tedarik zincirinizi ve sipariş süreçlerinizi etkin bir şekilde yönetin.

Simpra Inventory ile neler mümkün?

Kusursuz stok yönetimi
Kusursuz stok yönetimi

Simpra Inventory ile anlık stok bilgilerini ve sektörel bazda tüketici eğilimlerini analiz edin. Kusursuz yönetim ile tedarik, stok ve maliyet yönetimini hatasız gerçekleştirin.

  1. Stok malı, grup bazı gibi farklı kriterlere göre tüketim analizi
  2. Sektörel stok maliyetleri ile kâr / zarar hesaplaması
  3. Tedarikten masaya uçtan uca stok ve maliyet yönetimi
Yerel satın almalarda sıkı takip
Yerel satın almalarda sıkı takip

Simpra Inventory ile merkezi ve yerel satın alma süreçlerini kolaylıkla tanımlayın. Bu sayede işletmenize ait şubelerin yerel pazarda yaptığı harcamaları kolayca yönetin.

  1. Merkez ve şubelerde çoklu işletme yönetimi
  2. Minimum zayiatla hızlı yer değişim süreçleri
  3. Şube ve tedarikçi verileriyle üretim planı optimizasyonu
Limitsiz kullanıcı tanımlama
Limitsiz kullanıcı tanımlama

Simpra Inventory, şubeler ve ambar lisanslaması üzerinden ücretlendirme yapar. Tüm şubeleriniz için sınırsız kullanıcı tanılayarak herkesi ekosisteme dahil edin.

  1. Satınalma süreçlerinde lokasyon bazlı kullanım rahatlığı
  2. Tedarik sürecinde tedarikçiden son kullanıcıya kadar geniş katılım avantajı
  3. Mutfakta reçete tarif modülü üzerinden katılım ve anlık stok takibi
Kolay ve kesintisiz eğitim
Kolay ve kesintisiz eğitim

Simpra Inventory'nin kullanıcı dostu arayüzünü öğrenmek için kısa ve ücretsiz bir eğitim yeterlidir. Yeni çalışanlarınızı online eğitimlere dahil edin, tüm ekibi her an güncel tutun.

  1. İstenen her an ücretsiz online eğitim
  2. Çalışanların ihtiyaçlarına göre farklı eğitim seçenekleri
  3. Ayda iki kere düzenlenen webinar’ara ücretsiz katılım imkanı
Gerçek zamanlı fiyat analizi
Gerçek zamanlı fiyat analizi

Simpra Inventory satın alınan ürünlerin fiyat analizlerini yaparak reçete maliyetine göre satış fiyatı güncellemeleri önerir. Öneriler doğrultusunda maliyet planınızı yapın, kontrolü elinizde tutun.

  1. Tariflerde tüketilen hammaddeye göre fiyat güncelleme
  2. Potansiyel ve gerçek tüketim kaçaklarını yakalayabilme
  3. Fiyat analizi üzerinden reçeteyi tekrar oluşturabilme
Hızlı ve detaylı raporlama
Hızlı ve detaylı raporlama

Simpra Inventory ile anlık stok takibi yapın ve hızlıca raporlayın. Ürün, tedarikçi ve fiyat verileri ışığında dönem açıkları, kârlılık gibi filtrelerle raporlar hazırlayın, tek tuşla ilgililere gönderin.

  1. Raporlama modülüne erişim ve veri filtreleme
  2. Sisteme kayıtlı kişiler arasından seçim yapma ve gönderim kolaylığı
  3. Raporları pdf, excel gibi farklı formatlarla aktarabilme
Güvenli ve güncel ödeme takibi
Güvenli ve güncel ödeme takibi

Simpra Inventory ödeme, maliyet ve cari takiplerde anlık bilgi almanızı sağlar. Tedarikçi kartları oluşturun, finansal yönetimi Simpra güvencesi ile kesintisiz ve hatasız şekilde takip edin.

  1. Her tedarikçi için malzeme başına ortalama maliyet bilgisi
  2. Zamanı gelen ödemeler ile ilgili güncel bilgilendirme
  3. Ödeme takvimi ile tüm finansal bilgilere tek yerden erişim
Reçeteden üretimhaneye tam kontrol
Reçeteden üretimhaneye tam kontrol

Simpra Inventory ile yarı üretim ve tam üretim süreçlerini kolayca yönetin. Barkodlanan reçeteler sayesinde stoklarınızı takip edin, şubelerinizin taleplerini karşılayın ve sevkiyatlarınızı gerçekleştirin.

  1. Şube taleplerinde bölgesel kontrol kolaylığı
  2. Üretimhane bazında hammadde ve yarı üretim stok takibi
  3. Kasap modülü ile karkas et alımlarında verim ölçümü

Simpra entegrasyonları ile
her şey bir arada!

30’dan fazla entegrasyon ve 100’den fazla fonksiyon seçeneği, Simpra’nın en büyük gücü.
Simpra POS, sektördeki en son teknolojilere uyum sağlayarak işletmenizi geleceğe taşır.

Simpra POS

POS Sistemleri

Simphony

POS Sistemleri

Micros RES 3700

POS Sistemleri

I-Bar

İçecek Sayım Entegrasyonları

Massec

İçecek Sayım Entegrasyonları

Savos Digital Planet

e-Dönüşüm Uygulamaları

Protel Entegratör

e-Dönüşüm Uygulamaları

e-Logo

e-Dönüşüm Uygulamaları

Xero Muhasebe

ERP Uygulamaları

Logo Muhasebe

ERP Uygulamaları

Axata

Depo Yönetim Sistemleri

Simpra Inventory’nin
güçlü fonksiyon seti

Zincir Şube Yönetimi
Ödeme Takibi
Çift Yönlü Entegrasyon
Reçete Yönetimi
Satın Alma Yönetimi
Envanter Yönetimi
Mobil Arayüz
Satış Tahminleme
Üretim ve Parçalama
POS Entegrasyonu
e-Fatura Entegrasyonu
Gelişmiş Raporlama

Her işletmeye uygun stok yönetim sistemi Simpra’da!

Sıkça Sorulan Sorular

Stok takip sistemi, restoranların mutfak envanterini izleme ve yönetme sürecini yöneten yazılımdır. Bu sistem, malzemelerin alımından kullanıma kadar olan tüm süreçleri takip eder, stok seviyelerini optimize eder ve zayileri azaltır. Bu sayede malzeme maliyetleri kontrol altında tutulabilir, taze ve yeterli malzeme bulundurarak daha iyi bir menü planlaması yapılabilir.

Restoran, kafe, bar ve otel gibi işletmelerde envanteri izleme ve yönetme görevini üstlenir. Stok takip sistemi, işletmelerin sahip olduğu malzeme ve ürün sayısını izleyerek stok seviyelerini kontrol eder ve tedarik sürecini yönetir. Siparişlerin doğru miktarda ve zamanında yapılmasını sağlayarak gereksiz malzeme alımlarını ve gıda israfını azaltır. Stok hareketlerini kaydeder ve analiz eder, bu sayede maliyet kontrolünü ve bütçe yönetimini iyileştirir. Stok takip sistemi sayesinde işletmelerin operasyonel verimliliği artar, maliyetler düşürülür ve sürdürülebilirlik sağlanır.

Stok ve maliyet yönetimi optimizasyonu için stok seviyelerini periyodik olarak gözden geçirmek, doğru talep tahminleri yapmak, ihtiyaca göre stok rotasyonu gerçekleştirmek, stok hareketlerini kayıt altına almak ve analiz etmek, iş süreçlerini iyileştirmek ve stok takip otomasyonu kullanmak gibi temel adımları izlenebilir. Bu adımlar, işletme envanterinin etkin bir şekilde yönetilerek maliyetlerin düşürülmesine, müşteri taleplerinin karşılanması için stokların optimize edilmesine ve iş verimliliğinin artırılmasına destek olur.

Envanter takip programları; restoran, café, otel, perakendecilik, toptancı, üretici, e-ticaret işletmeleri gibi depo yönetim gereksinimi duyan işletmelerde kullanılabilir. İşletme gereksinimlerine ve büyüklüğüne bağlı olarak özelleştirilebilirler.

Simpra Inventory; zincir şube yönetimi, satın alma yönetimi, ödeme takibi, reçete yönetimi, gelir gider takibi envanter yönetimi ihtiyaçlarını karşılar. e-Fatura, e-Arşiv entegrasyonu sağlar, ERP sistemleri ile çift yönlü entegrasyona sahiptir. Ayrıca Simpra POS Sistemi ile de entegre olarak çalışır.

Tıpkı cafe pos sistemi gibi ayrı bir uygulama gerektirmeden iOS, Android ve Windows ile uyumlu olarak çalışır. Google Chrome, Mozilla, Edge, Safari ve daha birçok tarayıcı ile de uyumludur.

Stok ve maliyet yönetimi, işletmelerin gereksiz stok maliyetlerini ve israfı önlemelerine yardımcı olur. Ayrıca, doğru miktarda stokun zamanında ve etkili bir şekilde temin edilmesini sağlar. Bu, işletmenin müşteri taleplerini karşılamasına ve maliyetleri kontrol altında tutmasına yardımcı olur.

Cost control, maliyet kontrolü demektir. İşletme giderlerini, hizmet kalitesinden ödün vermeden izleme, yönetme ve azaltma süreçlerini ifade eder. Özellikle hem iş gücü hem de düzenli gıda temini yapan restoranlar için kârlılığı korumanın en önemli yollarından biridir. Cost control yaparken amaç, israfı en aza indirerek tüketilen her bir malzeme, çalışma saati ve kaynağın maksimum verimle işletmeye katkı sağlamasını temin etmektir.

Restoranlarda cost control uygulamaları genellikle, israfı, hırsızlığı ve fazla stok siparişini önlemek için stok takibi yapmak, porsiyon ve maliyetlerde tutarlılık sağlamak amacıyla standart reçeteler oluşturmak ve menüdeki ürünlerin kârlılığını izlemek için yiyecek maliyet oranlarını analiz etmek gibi süreçleri kapsar.

Bunların yanı sıra, iş gücü maliyetlerini kontrol altında tutmak için vardiya planlarının verimli şekilde yapılması ve gerçek zamanlı maliyet verilerine ulaşabilmek için POS ile envanter sistemlerinin entegre çalışması da cost controlün önemli adımları arasında yer alır.

Restoranlarda cost control (maliyet kontrolü) süreci, hizmet kalitesinden ödün vermeden giderleri izleyip etkili bir şekilde yöneterek kârlılığı artırmaya odaklanmayı gerektirir. Cost controlün temel unsurları ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Yiyecek ve içecek maliyetlerinin takip edilmesi, stok tüketiminin optimize edilmesini ve buna bağlı olarak yeni alımlar ile doğacak maliyetlerin azaltılmasını mümkün kılar.
  • Personel vardiyalarının verimli şekilde planlanması, iş gücünün yoğun saatlerde etkili kullanılmasına olanak tanır ve fazla mesai ile gereksiz personel maliyetlerinin önüne geçer.
  • Stok seviyelerinin etkin takibi, hırsızlık, fazla sipariş ve tarihi geçmiş ürün kaynaklı israfı en aza indirerek kârlılığın korunmasına katkı sunar.
  • Gıda kalitesinin tutarlılığı, maliyetlerin öngörülebilirliğini artırır ve atık miktarının azaltılmasına yardımcı olur.
  • Menüdeki ürünlerin kârlılığı ve popülerliğinin analiz edilmesi, yüksek kâr marjlı ürünlerin öne çıkarılmasını destekler.
  • Stok takip programları, POS sistemleri ve analiz araçlarının kullanımı, anlık veriye dayalı olarak daha doğru kararlar alınmasını mümkün hâle getirir.
  • Gıda israfını azaltan ve operasyonel verimliliği artıran stratejilerin uygulanması, genel maliyet kontrolünün sürdürülebilirliğini güçlendirir.

Restoranlarda maliyet kontrolü genellikle yemek maliyeti yüzdesi, işçilik maliyeti yüzdesi ve genel gider yönetimi üzerinden hesaplanır. En yaygın ve temel gösterge yemek maliyeti yüzdesidir, ancak etkili bir maliyet kontrolü için aşağıdaki hesaplamalar birlikte ele alınır. Cost control hesaplama hakkında daha fazla bilgi için Restoran Programlarında Cost Control Nedir, Nasıl Hesaplanır? yazısını ziyaret edebilirsiniz.

1. Stok yönetimini takip edin

Günlük ya da haftalık stok takibi yaparak israfı azaltın, FIFO yöntemiyle (stoklara ilk giren ürünlerin ilk kullanılması) stok ürünü bozulmalarının önüne geçin.

2. Porsiyonları standartlaştırın

Reçeteleri ve porsiyon miktarlarını sabitleyerek yeni maliyetler oluşmasını engelleyin.

3. Kârlı menüler oluşturun

Menünüzdeki yüksek kâr marjlı ürünleri öne çıkarın, az satan ve kâr marjı düşük olan ürünleri menüden çıkarın.

4. Atıkları sistemli bir şekilde azaltın

Ürün hazırlık sürecinde ortaya çıkan atıkları ve tabakta kalan atıkları günlük olarak takip edin. Bu konuda personel eğitimleri düzenleyin.

5. Tedarikçileri ve stok alımlarını yönetin

Tedarikçiler arasında fiyat karşılaştırmaları yapın. Uzun ömürlü stok malzemelerini toplu olarak alma ve indirim dönemleri gibi fırsatları değerlendirin.

6. İş gücü planlamasını geliştirin

Vardiya planlamasını satış ve yoğun dönemlere göre yapın. Bu sayede fazla mesaileri azaltın, iş gücünü daha verimli şekilde yönlendirin.

7. Enerji tasarrufuna odaklanın

Mutfak ve restoran ekipmanlarını enerji verimli olanlarla değiştirin. Elektrik, su ve doğalgaz gibi düzenli maliyetleri azaltmanın yollarını keşfedin.

8. Kayıp ve hırsızlığa karşı önlem alın

Kayıp ve hırsızlığa karşı önlemler almak da cost controlde dikkat edilmesi gereken unsurlar arasındadır. Simpra POS, bu konuda gelişmiş yetkilendirme, şüpheli işlem uyarıları ve kasa hareket takibi gibi birçok faydalı fonksiyon sunar. Simpra POS’un gelişmiş yetkilendirme sistemi sayesinde, kasa işlemlerine erişim kullanıcı bazında sınırlandırılabilir ve yalnızca yetkili personelin kritik işlemleri yapmasına izin verilir. Sistem aynı zamanda “şüpheli işlem uyarıları” ile fazla indirim, sık iptal edilen fişler gibi olağandışı hareketleri tespit ederek yöneticilere bildirim gönderir. Detaylı stok hareket raporları ve kullanıcı işlem logları sayesinde usulsüzlükler erken aşamada fark edilebilir. Ayrıca, Simpra POS’un entegre kasa modülü ile kasadaki mevcut para miktarı sisteme kayıtlı olduğundan, kasa farkı oluşması durumunda geçmiş işlem hareketlerine kolayca ulaşılabilir ve detaylı inceleme yapılabilir.

9. Raporlama ve analiz alışkanlığı kazanın

Yemek ve işçilik maliyetlerini düzenli olarak raporlayın, alınan dökümanları önceki dönemlerle karşılaştırarak sapmaları ve trendleri analiz edin.

10. Müşteri geri bildirimlerine kulak verin

Müşterilerinizden gelen geri bildirimleri, restoran yönetim sisteminizden aldığınız raporlarla birlikte değerlendirerek tüketim trendlerini analiz edin. Bu sayede menünüzü optimize edebilir, operasyonel süreçlerinizi sürekli olarak iyileştirebilirsiniz.

  • Cost control sistemi kullanan işletmelerde, yiyecek, iş gücü ve operasyonel maliyetlerin izlenmesiyle fiyat artırılmadan kâr marjı yükseltilebilir.
  • Stok ve porsiyon kontrolü yaparak gıda israfı, aşırı ürün üretimi ve hırsızlık en aza indirilebilir.
  • Gerçek zamanlı raporlarla menü fiyatlandırması, personel planlaması ve satın alma kararları daha sağlıklı şekilde verilebilir.
  • Otomatik takip sistemiyle ideal stok seviyeleri korunabilir, fazla sipariş ve bozulmalar önlenebilir.
  • Personel vardiyaları daha verimli planlanabilir, fazla mesai azaltılabilir ve üretkenliğin artırılması da cost control sisteminin işletmelere sağladığı faydalar arasında yer alır.
  • En çok satan ve yüksek kârlı ürünler belirlenerek menü veriye dayalı şekilde optimize edilebilir.
  • Zincir işletmelerde standart uygulamalar ve raporlama süreçleri sürdürülebilir hale getirilebilir.
  • Harcamalar daha şeffaf şekilde takip edilebilir, gerçek ve teorik maliyetler karşılaştırılarak bütçe daha doğru planlanabilir.
  • Cost control sistemi tercih eden işletmelerde, girdi fiyatlarındaki artışlar veya işçilik maliyetlerindeki yükselişler anında tespit edilerek hızlı aksiyonlar alınabilir.
  • Tedarikçi performansı izlenebilir, fiyat karşılaştırmaları yapılabilir ve sipariş süreçleri optimize edilebilir.

Aylık Bültene Kaydolun

HoReCa sektöründeki gelişmelerden ve Simpra'dan haberdar olun.