Yiyecek içecek ve konuk ağırlama sektörlerine özel olarak tasarlanmış Simpra Inventory'i stoklarınızı daha verimli yönetmek ve müşteri taleplerinizi rahatlıkla karşılamak için kullanın.
İletişime geçinRestoranınızın stok ve raporlama süreçlerini mobil cihazlardan yönetin, zaman ve iş gücü tasarrufu edin.
Tedarikçilerden gelen faturaları otomatik olarak alın, e-Arşiv sistemine kolayca yükleyin. Özel entegratör bağlantısıyla faturalarınızı GİB uyumlu ve zahmetsiz şekilde yönetin.
Günlük masrafları Diğer Giderler özelliğiyle izleyin, dönemsel ya da şube bazlı Gelirler Raporu’nda ürün satışlarına dağıtarak net maliyetleri görün.
Her ürün alım veya satımı sonrasında güncellenen hareketli ağırlıklı ortalamayla maliyetlerinizi en doğru şekilde hesaplayın, kârınızı koruyun.
Kiralama yöntemi sayesinde; yazlık ve kışlık işletmelerinizin kapalı oldukları dönemlerde ödeme yapmayarak, maliyetlerinizi düşürün ve bütçenizi dengeleyin.
Kendi şubelerinize hareketli ağırlıklı ortalama fiyatlarla ürün gönderirken, franchise şubelerinize kâr marjıyla gönderim yapma esnekliği yakalayın.
"Yönetici olarak Simpra'nın en önemli artısı, stok takibini üstün bir şekilde yönetebilme yeteneği ve aynı zamanda çalışanlar için sağladığı hızlı işlem özelliğidir."
Umut Tekgil
Usla
"Girdiğimiz reçeteler sonrasında, misafirimizin istediği ürüne göre stoğumuzdaki azalmaları kolayca takip edebiliyor, ay sonu sayımlarında ne kadar mal kalması gerektiğini de buradan rahatlıkla gözlemleyebiliyoruz."
Alper Korkmaz
Kaen Sushi
"Zayileri anlık olarak takip ederek, sayım gereksinimini ortadan kaldırdık ve ekstra araştırmaya gerek kalmadan %20 oranında zayilerimizi azaltmayı başardık."
Hubeyb Karaca
Factory Karaköy
22 ülke, 4500+ terminal, 115+ milyon işlem.
Simpra ekosistemi, 3000’den fazla işletmenin geleceğe
açılan kapısı.
Bulut altyapısı sayesinde ilave kurulum ve sunucu ihtiyacı olmaksızın çalışır. Her koşulda kesintisiz maliyet ve stok takibini garantileyin, tüm envanter süreçlerini Simpra güvencesi ile yedekleme ve veri takibi ihtiyacı olmaksızın, sorunsuz bir şekilde yönetin.
ERP uygulamalarıyla çift yönlü veri alışverişi sağlayarak işletme verimliliğinizi artırır. Siparişlerinizi ERP sistemine gönderin ve sevk irsaliyesi ile faturaların otomatik olarak Simpra Inventory'e aktarılmasını sağlayarak zaman ve maliyet tasarrufu kazanın.
İşletmenizin sezonluk ve günlük tüketim veri analizlerini anlık olarak gerçekleştirerek stoklarınızı hızlı bir şekilde takip edip maliyetleri en uygun şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu sayede maliyetlerinizi en uygun düzeye çekerek tedarik zincirinizi ve sipariş süreçlerinizi etkin bir şekilde yönetin.
Simpra Inventory ile anlık stok bilgilerini ve sektörel bazda tüketici eğilimlerini analiz edin. Kusursuz yönetim ile tedarik, stok ve maliyet yönetimini hatasız gerçekleştirin.
Simpra Inventory ile merkezi ve yerel satın alma süreçlerini kolaylıkla tanımlayın. Bu sayede işletmenize ait şubelerin yerel pazarda yaptığı harcamaları kolayca yönetin.
Simpra Inventory, şubeler ve ambar lisanslaması üzerinden ücretlendirme yapar. Tüm şubeleriniz için sınırsız kullanıcı tanılayarak herkesi ekosisteme dahil edin.
Simpra Inventory'nin kullanıcı dostu arayüzünü öğrenmek için kısa ve ücretsiz bir eğitim yeterlidir. Yeni çalışanlarınızı online eğitimlere dahil edin, tüm ekibi her an güncel tutun.
Simpra Inventory satın alınan ürünlerin fiyat analizlerini yaparak reçete maliyetine göre satış fiyatı güncellemeleri önerir. Öneriler doğrultusunda maliyet planınızı yapın, kontrolü elinizde tutun.
Simpra Inventory ile anlık stok takibi yapın ve hızlıca raporlayın. Ürün, tedarikçi ve fiyat verileri ışığında dönem açıkları, kârlılık gibi filtrelerle raporlar hazırlayın, tek tuşla ilgililere gönderin.
Simpra Inventory ödeme, maliyet ve cari takiplerde anlık bilgi almanızı sağlar. Tedarikçi kartları oluşturun, finansal yönetimi Simpra güvencesi ile kesintisiz ve hatasız şekilde takip edin.
Simpra Inventory ile yarı üretim ve tam üretim süreçlerini kolayca yönetin. Barkodlanan reçeteler sayesinde stoklarınızı takip edin, şubelerinizin taleplerini karşılayın ve sevkiyatlarınızı gerçekleştirin.
30’dan fazla entegrasyon ve 100’den fazla fonksiyon seçeneği, Simpra’nın en büyük gücü.
Simpra POS, sektördeki en son teknolojilere uyum sağlayarak işletmenizi geleceğe taşır.
Simpra POS
POS Sistemleri
Simphony
POS Sistemleri
Micros RES 3700
POS Sistemleri
I-Bar
İçecek Sayım Entegrasyonları
Massec
İçecek Sayım Entegrasyonları
Savos Digital Planet
e-Dönüşüm Uygulamaları
Protel Entegratör
e-Dönüşüm Uygulamaları
e-Logo
e-Dönüşüm Uygulamaları
Xero Muhasebe
ERP Uygulamaları
Logo Muhasebe
ERP Uygulamaları
Axata
Depo Yönetim Sistemleri
Stok takip sistemi, restoranların mutfak envanterini izleme ve yönetme sürecini yöneten yazılımdır. Bu sistem, malzemelerin alımından kullanıma kadar olan tüm süreçleri takip eder, stok seviyelerini optimize eder ve zayileri azaltır. Bu sayede malzeme maliyetleri kontrol altında tutulabilir, taze ve yeterli malzeme bulundurarak daha iyi bir menü planlaması yapılabilir.
Restoran, kafe, bar ve otel gibi işletmelerde envanteri izleme ve yönetme görevini üstlenir. Stok takip sistemi, işletmelerin sahip olduğu malzeme ve ürün sayısını izleyerek stok seviyelerini kontrol eder ve tedarik sürecini yönetir. Siparişlerin doğru miktarda ve zamanında yapılmasını sağlayarak gereksiz malzeme alımlarını ve gıda israfını azaltır. Stok hareketlerini kaydeder ve analiz eder, bu sayede maliyet kontrolünü ve bütçe yönetimini iyileştirir. Stok takip sistemi sayesinde işletmelerin operasyonel verimliliği artar, maliyetler düşürülür ve sürdürülebilirlik sağlanır.
Stok ve maliyet yönetimi optimizasyonu için stok seviyelerini periyodik olarak gözden geçirmek, doğru talep tahminleri yapmak, ihtiyaca göre stok rotasyonu gerçekleştirmek, stok hareketlerini kayıt altına almak ve analiz etmek, iş süreçlerini iyileştirmek ve stok takip otomasyonu kullanmak gibi temel adımları izlenebilir. Bu adımlar, işletme envanterinin etkin bir şekilde yönetilerek maliyetlerin düşürülmesine, müşteri taleplerinin karşılanması için stokların optimize edilmesine ve iş verimliliğinin artırılmasına destek olur.
Envanter takip programları; restoran, café, otel, perakendecilik, toptancı, üretici, e-ticaret işletmeleri gibi depo yönetim gereksinimi duyan işletmelerde kullanılabilir. İşletme gereksinimlerine ve büyüklüğüne bağlı olarak özelleştirilebilirler.
Simpra Inventory; zincir şube yönetimi, satın alma yönetimi, ödeme takibi, reçete yönetimi, gelir gider takibi envanter yönetimi ihtiyaçlarını karşılar. e-Fatura, e-Arşiv entegrasyonu sağlar, ERP sistemleri ile çift yönlü entegrasyona sahiptir. Ayrıca Simpra POS Sistemi ile de entegre olarak çalışır.
Tıpkı cafe pos sistemi gibi ayrı bir uygulama gerektirmeden iOS, Android ve Windows ile uyumlu olarak çalışır. Google Chrome, Mozilla, Edge, Safari ve daha birçok tarayıcı ile de uyumludur.
Stok ve maliyet yönetimi, işletmelerin gereksiz stok maliyetlerini ve israfı önlemelerine yardımcı olur. Ayrıca, doğru miktarda stokun zamanında ve etkili bir şekilde temin edilmesini sağlar. Bu, işletmenin müşteri taleplerini karşılamasına ve maliyetleri kontrol altında tutmasına yardımcı olur.
Cost control, maliyet kontrolü demektir. İşletme giderlerini, hizmet kalitesinden ödün vermeden izleme, yönetme ve azaltma süreçlerini ifade eder. Özellikle hem iş gücü hem de düzenli gıda temini yapan restoranlar için kârlılığı korumanın en önemli yollarından biridir. Cost control yaparken amaç, israfı en aza indirerek tüketilen her bir malzeme, çalışma saati ve kaynağın maksimum verimle işletmeye katkı sağlamasını temin etmektir.
Restoranlarda cost control uygulamaları genellikle, israfı, hırsızlığı ve fazla stok siparişini önlemek için stok takibi yapmak, porsiyon ve maliyetlerde tutarlılık sağlamak amacıyla standart reçeteler oluşturmak ve menüdeki ürünlerin kârlılığını izlemek için yiyecek maliyet oranlarını analiz etmek gibi süreçleri kapsar.
Bunların yanı sıra, iş gücü maliyetlerini kontrol altında tutmak için vardiya planlarının verimli şekilde yapılması ve gerçek zamanlı maliyet verilerine ulaşabilmek için POS ile envanter sistemlerinin entegre çalışması da cost controlün önemli adımları arasında yer alır.
Restoranlarda cost control (maliyet kontrolü) süreci, hizmet kalitesinden ödün vermeden giderleri izleyip etkili bir şekilde yöneterek kârlılığı artırmaya odaklanmayı gerektirir. Cost controlün temel unsurları ise şu şekilde sıralanabilir:
Restoranlarda maliyet kontrolü genellikle yemek maliyeti yüzdesi, işçilik maliyeti yüzdesi ve genel gider yönetimi üzerinden hesaplanır. En yaygın ve temel gösterge yemek maliyeti yüzdesidir, ancak etkili bir maliyet kontrolü için aşağıdaki hesaplamalar birlikte ele alınır. Cost control hesaplama hakkında daha fazla bilgi için Restoran Programlarında Cost Control Nedir, Nasıl Hesaplanır? yazısını ziyaret edebilirsiniz.
Günlük ya da haftalık stok takibi yaparak israfı azaltın, FIFO yöntemiyle (stoklara ilk giren ürünlerin ilk kullanılması) stok ürünü bozulmalarının önüne geçin.
2. Porsiyonları standartlaştırınReçeteleri ve porsiyon miktarlarını sabitleyerek yeni maliyetler oluşmasını engelleyin.
3. Kârlı menüler oluşturunMenünüzdeki yüksek kâr marjlı ürünleri öne çıkarın, az satan ve kâr marjı düşük olan ürünleri menüden çıkarın.
4. Atıkları sistemli bir şekilde azaltınÜrün hazırlık sürecinde ortaya çıkan atıkları ve tabakta kalan atıkları günlük olarak takip edin. Bu konuda personel eğitimleri düzenleyin.
5. Tedarikçileri ve stok alımlarını yönetinTedarikçiler arasında fiyat karşılaştırmaları yapın. Uzun ömürlü stok malzemelerini toplu olarak alma ve indirim dönemleri gibi fırsatları değerlendirin.
6. İş gücü planlamasını geliştirinVardiya planlamasını satış ve yoğun dönemlere göre yapın. Bu sayede fazla mesaileri azaltın, iş gücünü daha verimli şekilde yönlendirin.
7. Enerji tasarrufuna odaklanınMutfak ve restoran ekipmanlarını enerji verimli olanlarla değiştirin. Elektrik, su ve doğalgaz gibi düzenli maliyetleri azaltmanın yollarını keşfedin.
8. Kayıp ve hırsızlığa karşı önlem alınKayıp ve hırsızlığa karşı önlemler almak da cost controlde dikkat edilmesi gereken unsurlar arasındadır. Simpra POS, bu konuda gelişmiş yetkilendirme, şüpheli işlem uyarıları ve kasa hareket takibi gibi birçok faydalı fonksiyon sunar. Simpra POS’un gelişmiş yetkilendirme sistemi sayesinde, kasa işlemlerine erişim kullanıcı bazında sınırlandırılabilir ve yalnızca yetkili personelin kritik işlemleri yapmasına izin verilir. Sistem aynı zamanda “şüpheli işlem uyarıları” ile fazla indirim, sık iptal edilen fişler gibi olağandışı hareketleri tespit ederek yöneticilere bildirim gönderir. Detaylı stok hareket raporları ve kullanıcı işlem logları sayesinde usulsüzlükler erken aşamada fark edilebilir. Ayrıca, Simpra POS’un entegre kasa modülü ile kasadaki mevcut para miktarı sisteme kayıtlı olduğundan, kasa farkı oluşması durumunda geçmiş işlem hareketlerine kolayca ulaşılabilir ve detaylı inceleme yapılabilir.
9. Raporlama ve analiz alışkanlığı kazanınYemek ve işçilik maliyetlerini düzenli olarak raporlayın, alınan dökümanları önceki dönemlerle karşılaştırarak sapmaları ve trendleri analiz edin.
10. Müşteri geri bildirimlerine kulak verinMüşterilerinizden gelen geri bildirimleri, restoran yönetim sisteminizden aldığınız raporlarla birlikte değerlendirerek tüketim trendlerini analiz edin. Bu sayede menünüzü optimize edebilir, operasyonel süreçlerinizi sürekli olarak iyileştirebilirsiniz.
Simpra her platformda kusursuz çalışır. Platformunu seç, yükle ve hızlıca kullanmaya başla.
Masaüstü