Restoran Nasıl İşletilir: Restoran İşletmeciliği İçin 6 Tavsiye

0
8832

Bir restoran işletirken dikkat edilmesi, kontrol altında tutulması ve incelenmesi gereken pek çok özel konu olduğunu söyleyebiliriz. İşletmenizi yürütürken nasıl yönettiğinizi ve müşterilerinize neler sunduğunuzu belirleyip bunları sıklıkla incelemeniz, kalitesini test etmeniz ve gerekli anlarda değiştirmek için aksiyon almanız gerek. “Restoran nasıl işletilir?” sorusunun cevabı da, aslında diğer tüm işletmeler ve girişimler için olduğu gibi, bu temel ilkelere dayanıyor. İstediğiniz sonucu alamazsanız, uyguladığınız yöntemde ısrar etmek yerine bu yöntemleri değiştirmeyi denemelisiniz. Nitekim, sonuçta karşınıza çıkan şey, elbette başarılı yöntemi bulmanız olacak. 

“Restoran nasıl işletilir” sorusunun cevabı aslında sizin işletmenize bakış açınızda ve yönetme biçinizle doğrudan ilişkili. Bu yazıda size vereceğimiz ufak ipuçları ve tavsiyeler ise, işletmelerin çok büyük bir kısmında işe yarayan, denenmesi ve uygulanması gerektiğini düşündüğümüz birer adım. Bunların kendi işletmenizdeki sonuçlarına göre, çok daha farklı fikirler oluşturarak işletmenizin becerilerini elbette genişletebilirsiniz.

Sadakat elde etmeyi önemseyin

Restoran işletirken en çok dikkat edilmesi gereken şey belki de dilimizde “müdavim” olarak da anılan o sadık müşteri kitlesine sahip olabilmek…

Bunu sağlamak için, müşterilerinizin size sadık kalmasına önayak olacak çeşitli adımlar atmalısınız. Örneğin, eğer müşterilerinize özel kampanyalar sunabileceğiniz, onlara kolayca ulaşıp hizmetlerinden haberdar olmalarını ve onları daha iyi tanımanızı sağlayacak bir sadakat yönetimi programı sahibiyseniz, bu iş sizin için oldukça kolay olacaktır.

Simpra Loyalty, tam da bu ihtiyaç için geliştirilmiş, geniş fırsatlar sunan bir sadakat yönetim modülü olarak öne çıkıyor. Müşterilerinizi tanımak, gruplandırmak, onlara özel indirim kampanyaları sunmak için işletmenizin sadakat yönetimi için kullanacağı bir mobil uygulamaya sahip olması işleri çok kolaylaştıracak. Simpra Loyalty, bunlardan çok daha fazlasına sahip.  

Yeniliklere açık olun

Farklı ödeme yöntemlerine, farklı sipariş alma yöntemlerine açık olun. Örneğin, günümüzde ne kadar büyük bir ihtiyaç olduğu ortaya çıkan temassız sipariş ve ödeme yöntemi olarak müşterilerinize QR Menü ile sipariş verme imkanı sunun. Kiosk’lardan sipariş alarak self servis hizmeti veren restoranınızda kasa önü bekleme süresini azaltın. Online sipariş alternatiflerinizi genişleterek web siteniz üzerinden sipariş alın. Restoran yönetmek için ihtiyacınız olan temel şey, yeniliklere açık olup müşterilerin talep, davranış, alışkanlık ve beklentilerini izlemek…

Pazarlama için sosyal medyayı kullanın

Sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanın. Bu sayede müşteri kitlenizi genişletmek ve marka bilinirliğinizi artırmak çok daha kolay ve hızlı olacaktır. Instagram gibi platformlarda yüksek kaliteli görseller ve videolar paylaşarak, yemeklerinizi, iç mekanınızı ve personelinizi tanıtabilirsiniz. Markanızın hikayesini, şef ve personel tanıtımlarını paylaşarak takipçilerinizle duygusal bir bağ kurabilir popüler yemek temalı hashtag’leri kullanarak, anketler, sorular, yarışmalar ve çekilişler düzenleyerek profilinize daha çok trafik çekebilirsiniz. Bu çalışmalarla profilinize çektiğiniz trafiği Simpra’nın Check&Place çözümünü kullanarak rezervasyona çevirebilirsiniz. Bu çözüm Instagram profilinizde ‘Yer Ayırt’ seçeneğini aktif hale getirir ve kısa bir formu dolduran profil ziyaretçilerinizin restoranınıza kolayca rezervasyon yapabilirler. Bu stratejiler sayesinde kısa sürede ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz.

Paket servis kalitenizi artırın

Paket servis, günümüzde restoran ve café işletmelerinin en büyük ve sürekli gelir kalemlerinden biri haline geldi. Gün geçtikçe büyüyen bu pazarda verimli ve kaliteli bir hizmet sunarak yer almak, işletmenizin gelirini ve müşteri sayısını artırır.

Yemeksepeti ve GetirYemek gibi aracı kuruluşlarla çentegrasyon kuran Simpra POS, doğrudan POS sisteminiz üzerinden aracı kuruluşlardan gelen siparişleri yönetebilirsiniz. Ayrıca, kendi web siteniz ve mobil uygulamanız üzerinden de Simpra Loyalty sayesinde sipariş alabilirsiniz. Farklı ortamları kullanarak müşterilerinize ulaşmak, pek çok yönden verimli olacaktır. 

Stok ve maliyetlerinizi kontrol altında tutun

Restoran işletmeciliği ile ilgili belki de en önemli şeylerden biri, stoklarınızı ve maliyetlerinizi nasıl yönetip kontrol edebildiğiniz. Stoklarınızın durumunu, ürünlerinizin maliyetlerini, ambarlarla olan iletişiminizi ve satın alma işlemlerinizi yönetebilmek, işletmenizin yalnızca kısa vadede değil, orta ve uzun vadede de daha yönetilebilir olmasını sağlar. Simpra Inventory, POS sisteminize entegre çalışarak tüm bu işlemleri yapmasının yanında, ürünleriniz için reçeteler hazırlayarak anlık stok kontrolü yapmanızı da sağlar.  

Gelir ve gider kontrolünü önemseyin


İşletmenizin gelir ve giderlerini kontrol etmek, günlük, aylık, haftalık ve hatta yıllık olarak karşılaştırmalar yapabilmek, yönetim sürecinizde eksiklikleri görerek hareket alanı kazanmanızı sağlar.

İşletmeciler artık çok daha güçlü bir yönetim becerisine sahip olabilmek için, günlük çıkan raporlardan fazlasına ihtiyaç duyuyor. Anlık olarak hangi üründen ne kadar satıldığını, günlük gelir ve giderleri karşılaştırmayı ciddi şekilde önemsiyorlar ve bu artık yeme içme sektörünün yeni bir belirleyicisi olmuş durumda. Simpra Insight, Simpra’nın işletmecilere özel olarak sunduğu ve istedikleri yerden, istedikleri an işletmeleriyle ilgili detaylı raporlara erişebildikleri bir mobil arayüz. Tüm raporlarınızı bir araya toplayabilmek için Simpra Inventory’i bir kez denemeniz yeterli olacak. Restoran işletmeciliği yaparken dikkat edilmesi gereken tüm bu püf noktalarını göz önünde bulundurarak işletmenizde nasıl bir yönetim biçimi tercih edeceğinizi belirlemelisiniz. 

 

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)