Müşterilerinize Kulak Verin: Porsiyonlar ve Yan Ürünler

0
1394

Müşterilerinizin bazen daha büyük porsiyonlar değil de, standarttan daha küçük porsiyonlar tercih edebileceğini düşünmüş müydünüz? Çok sık karşılaşılan bir durum olmayabilir ama daha küçük porsiyon yemek isteyen müşterileriniz de çıkabilir. Belki de, müşterilerinizin çoğu böyle bir seçeneğin olmadığını düşünerek şanslarını da denemiyor olabilir.

Yan ürün seçimlerine ne demeli, peki? Mutlaka şimdiye kadar bazı müşterilerinizden “Salatayı patatesle değiştirebilir miyiz?” gibi sorular duymuşsunuzdur. Emin olun ki yalnız değilsiniz. Hadi diyelim siz salatayı patatesle değiştirdiniz. Peki ya maliyeti nasıl hesaplayacaksınız? Ayda iki veya üç müşteri yan üründe değişiklik yapmak istediğini söylerse, bu durum size çok büyük bir fark oluşturmayabilir. Ancak, bu rakam ne kadar artarsa veya yan ürünler ne kadar değişiklik gösterirse, maliyetiniz arasındaki fark da o kadar artabilir.

Şimdi size neden porsiyon boyutları için seçenek sunmanın avantaj sağlayacağını ve yan ürünlerin değiştirilebilir olmasının katkılarını başlıklar altında açıklayacağız. Umuyoruz ki, daha önceden dikkatinizi çekmeyen konuları da bu yazımızda bulabilirsiniz. Keyifli okumalar dileriz!

Porsiyon Seçenekleri Sunmak

Müşterilerinize kulak verirken konu alacağımız ilk adım porsiyon seçenekleri sunmak. Yukarıda bu konunun öneminden biraz bahsetmiş olsak da, aşağıdaki başlıklar altında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

İsrafı önleyebilirsiniz

Porsiyon seçenekleri sunmanın en ama en büyük avantajı israfı önlemektir. Herkes her yemeği aynı porsiyonda tüketemeyebilir veya tüketmeyi tercih etmeyebilir. Bu noktada; küçük porsiyon, standart veya büyük porsiyon gibi çeşitli seçenekler sunarak müşterilerinizin yeme kapasitelerine uygun servisler yapabilirsiniz. Bu sayede, kalan yemekler hem atılmamış hem de personellerinizin emekleri boşa gitmemiş olur. Dünyanın birçok yerinde bu konu ile ilgili reklamlar, sosyal duyarlılık projeleri ve farkındalık duyuruları başlatılmıştır. Siz de bunun bir parçası olabilir ve yiyecek-içecek israfını önleyebilirsiniz.

Kârınızı artırabilirsiniz

Daha küçük porsiyonlarda yemek sipariş etmek isteyen müşterilerin yanı sıra, büyük porsiyon tercih eden müşterileriniz de olacaktır. Bu nedenle, porsiyon seçenekleri sunmak işletmenizin gelirine de doğrudan katkı sağlayacak diyebiliriz. Ayrıca, çok tercih edilen ürünlerinize porsiyon seçenekleri belirlemek, daha fazla müşterinin o ürünü tercih ettiği zaman stoğunuzda malzeme kalmasına da ön ayak oluşturur. Stoğunuzda daha az ürün azalırken daha çok satış gerçekleştirebilirsiniz.

Çevreci bir itibar edinebilirsiniz

İlk başlıkta da belirttiğimiz gibi dünyanın her yerinden birçok insan bu konu hakkında ciddi protestolar düzenliyor. Neden mi? Çok uzak bir gelecek hayal etmemize gerek yok. Yakın gelecekte bile yetiştirilen ürünlerin, hayvansal gıdaların ne zamana kadar dayanabileceğini bilmiyoruz. Kıtlıkla ne zaman karşı karşıya kalacağımız büyük bir soru işareti yaratıyor. Bu nedenle, çevreci bir işletme olarak itibarınızı artırabilir, pazarlama stratejilerinizi bu çerçevede tekrar gözden geçirebilir ve daha geniş bir hedef kitleye hitap edebilirsiniz.

Daha fazla müşteri çekebilirsiniz

Yukarıda bahsedilen konuların tamamı doğrudan veya dolaylı olarak daha fazla müşteri çekmenize yarar. Herkese hitap edebilecek çeşitli porsiyonlar vererek yalnızca çevreci hedef kitleyi değil kilo vermek veya almak isteyen hedef kitleyi de işletmenize çekebilirsiniz. Daha düşük fiyata satış yapsanız bile müşteri sayınız artacağı için ve insanların küçük porsiyonları daha hızlı bitirebileceğini de düşündüğümüzde, bu iki faktör işletmenize kazanç olarak dönüş sağlayacaktır.

Yan Ürün Seçimi

Yan ürün seçimi, değişimi veya iptali birçok restoran sahibi tarafından benimsenen ancak uygulanamayan bir hizmettir. Çok basit gibi gözükse de, üründeki en küçük değişiklik büyük restoran işletmeleri için karmaşık sonuçlara neden olabilir. Peki, küçücük bir değişiklik neyi bu kadar etkiliyor olabilir? Yiyeceklerdeki değişikliği POS sisteminde değiştiremiyorsanız maliyet hesabınızı, müşteri verilerinizi, ürün içeriğini, menü içeriğini, kısacası bunların hepsini nasıl yöneteceksiniz? Konuyu ve avantajlarını başlıklar altında biraz inceleyelim.

Menü içeriğini kişiselleştirebilirsiniz

Yan ürün seçimi sunabileceğiniz en mantıklı yol kişiselleştirilmiş bir menü sunabilmektir. Günümüz teknolojisinde fiziksel menü yerini zaten QR menüye bırakmış durumda. Misafirlerinizin dijital menü teknolojisi kullanırken ana yemeğinin yanındaki yan ürünü değiştirememeleri işletmenizin itibarını zedeleyebilir. Bunun için geliştirilen özelliklerden faydalanmanız müşteriler için iyi bir izlenim yaratacaktır. Örneğin; “Makarna yerine patates istiyorum.” denildiğinde, “Mutfağa bildirdim ama değiştiremiyormuşuz.” demek o müşterinin sizi bir daha tercih etmesini olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle, müşterilerinizin isteklerine göre hizmetinizi kişiselleştirebilmeniz müşteri sadakatini artıracaktır.

Müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz

Herkes her türlü yiyeceği sevmeyebilir veya tercihler kişiye göre değişiklik gösterebilir. Patates ve makarna örneğine dönecek olursak, herkes tavuğun yanında makarna tercih etmeyebilir. Yan ürünü değiştirmeniz müşteri memnuniyetini artırırken mevcut müşterilerinizin de potansiyel müşterilere önermesini sağlayabilir. Peki bu nasıl mümkün? SimpraPOS gibi gelişmiş bir POS sistemi ile menüde yer almayan, ancak müşterilerinizin talep ettiği ürünleri, hiçbir konfigürasyona gerek kalmadan POS sistemine ekleyebilirsiniz. Bu sayede, müşterilerinize diledikleri ürünleri menü olarak sunabilirsiniz.

İsrafı önleyebilir ve ürünlerini değerlendirebilirsiniz

Her işletmecinin başına birçok kez gelen bir durumdan bahsedelim. 10 kilo patates alırsınız ancak 3 kilosunu kullanabileceğiniz satış yapamayabilirsiniz. Stoğunuzda kalan 3 kilo patatesi nasıl değerlendirebilirsiniz? Menünüzde olmayan ancak çok satılan, önerilen ve son kullanma tarihi geçmek üzere olan ürünleri, etiketler özelliği sayesinde gruplandırarak, alt menüler oluşturabilirsiniz.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)