Restorana Müşteri Çekmek İçin 5 Yeni Strateji – 2021

0
5412

İster yeni bir restoran açmış olun, ister mevcut işinizi büyütmek isteyin, restoranına müşteri çekmek için her zaman yeni stratejilere ihtiyacın olacaktır. Bununla birlikte, insanların işlerini büyütmek için düşündükleri yaygın yolların çoğu, pratik olamayacak kadar karmaşık veya pahalıdır.

Yerel gazeteye bir ilan vermek veya radyoda bir yer için para ödemek gibi fikirler ilk bakışta harika görünebilir. Ancak çok geniş bir kitleyi hedefledikleri için ihtiyacınız olan müşteri kitlesini size kazandıramayabilirler. . Bu yüzden Biraz trafik çekseler de, reklam harcamalarına yaptığınız yatırımı geri alamayabilirsiniz.

Restoran sahipleri bir strateji seçerken, çekmek istedikleri müşteri türünü, kendi marka konumlandırmalarını ve mevcut kaynaklarını düşünmelidir. Müşterileri restoranınıza çekmenin beş yolu burada. Bu blog yazımız restoranına müşteri çekmenize yardımcı olacak 5 stratejiyi sizinle paylaşacağız. Fikirler uygun fiyatlı ve çoğu her türden restoran tarafından yapılabilir.

1.Yerel İşletmelerle İşbirliği Yapın

Satışları artırmak için yapılan özel indirimleri veya promosyonları planlamak birçok restoranın karşılaştığı en büyük sorunlardan biridir. Bunun en büyük sebebi, yeni müşteriler çekecek kadar cazip bir teklif oluşturmak için oldukça önemli bir fiyat indirimi teklif etmeniz gerekir. Ayrıca müşterilerinize indirimler sunmak uzun vadeli bir çözüm olmayabilir ve hedeflediğiniz müşteri kitlesini size kazandıramayabilir. Üstelik bu müşteriler sadık müşterileriniz haline de gelmeyebilir.

Bu sorunun en basit çözümü, bu indirimler ve promosyonlar için diğer yerel işletmelerle ortak olmaktır. Bir restoran olarak sinema salonları veya eğlence mekanları gibi yerler ile tanıtım için ortak olabilirsiniz. Örneğin, pizzacıysanız, bir oyun salonuyla ortak olmak iyi bir fikir olabilir. Başka bir örnek olarak, sinema bileti alan müşterilere indirimli akşam yemeği kuponu teklif edilebilir. Bu yüzden yakın çevrenizdeki işletmelere ulaşarak anlaşma yapmayı deneyebilirsiniz.

2. Ücretsiz Wi-Fi Sunun

Günümüzde internetin gücünü asla hafife almayın. Müşterilerinize internet sunarak daha fazla insan çekebilir ve onları restoranınızda daha uzun süre tutabilirsiniz. Özellikle büyük şehirlerde ücretsiz Wi-Fi, müşterilerin artık bir beklentisi haline gelmiştir. İnsanlar yemeklerini beklerken e-postalarını veya sosyal medya hesaplarını kontrol etmek isterler.
Müşterilerinizin internetinizi kullanırken hiçbir şey sipariş vermediklerini fark ederseniz, bir yiyecek veya içecek satın aldıklarında Wi-Fi şifrenizi verme stratejisini kullanabilirsiniz. Tabii ki tüm bu süreçlerde parolanızı da düzenli olarak değiştirmeyi unutmayın ki dışarıdan erişim olmasın.

3. E-posta Pazarlaması Yapın

Bir müşteri veritabanı oluşturmanın en hızlı ve en kolay yollarından biri, bülteniniz için bir kayıt sayfası bırakmaktır. Müşterilere kayıt olmaları için indirim kodları sunarak, daha fazla müşteri verisi toplayabilirsiniz. Çevrimiçi takipçilere ve bülten abonelerine düzenli olarak indirimler sunmak da trafiği artırabilir.

Bülteninize kaydolan biri muhtemelen restoranınızı veya menünüzü beğenmiştir. Yalnızca bülteninize kayıtlı olanlar için kupon kodu sunarak müşterilerinize meze veya spesiyal sunabilirsiniz. Böylece bu kişileri gerçek hayatta, gelire dönüştürmüş olursunuz.

4. Üçüncü Parti Uygulamalarda Var Olun

Muhtemelen işletmenize ait bir uygulama geliştirme masrafının çok fazla yatırım olduğundan endişe ediyorsunuz. Birçok işletme için maliyet, faydalarından daha ağır basar. Neyse ki, yiyecek teslimatı ve çevrimiçi sipariş için işletmenizle birlikte çalışabilecek birçok uygulama seçeneği zaten var. Başka uygulamaların yemek dağıtım hizmetinden yararlanabilirsiniz. POS sisteminize entegre çalışan üçüncü parti uygulamalar ile (yemek sepeti entegrasyonu, getiryemek entegrasyonu, trendyol yemek gibi) kolayca entegre olabilirsiniz. Birçok müşteri, telefonda bir çalışanla uğraşmak yerine, kendileri yemek seçimlerini yapmayı tercih eder.

5. Sosyal Medya Hesaplarınızdan Müşterilere Ulaşınt

İnsanlar, yaşadıkları bölgelerdeki en samimi ve en popüler restoranlara gitmeyi severler. Sizi öne çıkaran özellikleri belirleyin ve sosyal medya hesaplarınızda bu özellikleri daha çok vurgulayın. Bu özellikler yemeklerinizin harika görselleri olabileceği gibi işletmenizin görselleride olabilir. Belki de bölgenizde başka hiç işletmenin sunmadığı eşsiz bir yemek sunuyorsunuz. Yada duvarlarınızdan birinde yerel bir sanatçı tarafından yapılmış muhteşem bir tablonuz var. Bu özelliğiniz her ne ise sosyal medya hesaplarınızdan duyurmaya özen göstermelisiniz.

Yukarıda sıraladığımız bu 5 stratejiyi işletmenizde kolaylıkla uygulamaya başlayabilirsiniz.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)