Covid-19 pandemisinin ardından paket siparişe gösterilen talep arttı. Restoran ve café müşterilerinin yoğun ilgi gösterdiği paket sipariş, işletmeleri ziyaret edilemediği dönemlerde oldukça önemli bir hale geldi. Gün geçtikçe pazar payı büyüyen paket sipariş operasyonu ile işletmelerin kazanç ve hizmet biçimleri de çeşitleniyor.
Paket sipariş hizmeti veren işletmelerin, müşteri memnuniyetini artırması için işletmenizin bu yoldaki dönüşümünü verimli hale getirmeyi hedefleyen 7 maddeden oluşan bir kılavuz hazırladık.
Müşterilerinize farklı mecralardan ulaşın
Mobil uygulama, mobil web sitesi, masaüstü bilgisayar ya da tablet… Müşterileriniz, işletmenize ellerinde o an bulunan akıllı cihaz üzerinden ulaşıp, hızlı bir şekilde sipariş vermek isteyecek. Bu nedenle, tüm bu senaryolara hazırlıklı olmalısınız.
Paket sipariş için pek çok aracı ile anlaşarak ulaşabileceğiniz potansiyel müşteri sayısını artırmayı hedefleyin. Türkiye’de paket sipariş konusunda en çok tercih edilen GetirYemek, Trendyol Yemek ve Yemeksepeti gibi platformlar, farklı mecralar ve akıllı cihazlar üzerinden sizi ulaşılabilir kılacak.
Simpra’nın size sunduğu Simpra WebShop ve paket servis entegrasyonlarıyla tanışın. Web sitenizden, GetirYemek, Trendyol Yemek ve Yemeksepeti entegrasyonu ile hemen sipariş alın.
Web sitenizi ihmal etmeyin
İşletme web sitesi üzerinden alınan siparişlerde komisyon oranlarının düşmesi, bu dönemde işletmeciler için oldukça büyük bir avantaj. Bu nedenle, işletmenizin web sitesi üzerinden de sipariş alabilmek için gerekli entegrasyon ve çalışmaları gerçekleştirin.
Hızlı ve kaliteli servis hizmeti vermeyi hedefleyin
Servis hızı, müşterilerin en çok önemsediği konulardan biri. Paket siparişte uzun bekleme süreleri, sipariş iptaline yol açabildiği gibi, bir daha o işletmenin tercih edilmemesine de neden olabilir. Bu nedenle, mümkün olan en kısa sürede, doğru paketlenmiş siparişleri müşterilerinize ulaştırmayı hedefleyin.
Ödeme alternatifleri sunun
Müşterilerinize, tıpkı işletmenizin içinde sunduğunuz gibi, paket siparişlerde de farklı ödeme alternatifleri sunun. Kredi kartı, online ödeme, yemek kartı, kapıda nakit ödeme gibi tüm opsiyonlara açık olmanız, tercih edilebilirliğinizi artıracaktır.
Simpra’nın yeni çözümü SimpraPAY, hem POS sistemi hem de ödeme kaydedici cihaz özelliği göstererek, siparişin alındığı andan ödemenin gerçekleştiği ana kadar tüm işlemleri tek cihaz üzerinden gerçekleştirmenizi sağlıyor. Üstelik, Android işletim sistemli NFC uyumlu telefonlar ve Android işletim sistemli POS cihazlarının tamamında kullanılıyor. SimpraPAY, donanım maliyetlerinizi azaltarak kolayca operasyonunuzu sürdürmek için çok verimli bir çözüm olacak.
Temassız teslimatı hedefleyin
Siparişin müşteri tarafından size ulaştığı andan itibaren temassız hizmeti hedefleyin. Online ödeme almak, bunun için iyi bir başlangıç olacak. Paket sipariş tesliminde de siparişin müşterinin kapısına bırakılması, önemli bir adım olarak görülüyor. Müşteriler, içinde bulunduğumuz bu titizlik gerektiren dönemde, titiz işletmeleri daha çok tercih ediyor.
Sipariş paketleme alanınızı ayırın
İşletmenizin içinde, paket siparişin hazırlanması için ayrı bir bölüm oluşturun. Bu durum, işletme içindeki trafiğin azalmasını ve paket siparişlerin çok daha hızlı bir şekilde, karmaşa oluşmadan kuryeye teslim edilmesini sağlar.
Verimli paketleme yöntemleri kullanın
Paket siparişlerin hazırlanması sürecinde, müşterilerinize ulaşan paketlerde her zaman verimliliği önemseyin. Sıcak besinlerin soğuk içeceklerle karışmaması, kolay açılabilir ve sıcak tutan saklama kaplarının tercih edilmesi, plastik kullanımının azaltılması gibi örnekler, paket sipariş hizmeti veren işletmeler için önemli birer adım.
Simpra, paket servis ile ilgili tüm süreçlerinde işletmenizin yanında. Simpra WebShop ile işletmenin web sitesinden sipariş alabilir; Simpra POS’un entegrasyonları sayesinde GetirYemek, Trendyol Yemek ve Yemeksepeti üzerinden verilen siparişlerin tamamını kontrol edebilirsin.