İşletmendeki tüm yönetim ihtiyaçlarını bir POS sistemi ile karşılayabileceğini biliyor muydun? Yıllar geçtikte, daha fazla gelişen bu yazılımlar artık restoranların kalbi olarak görülüyor. Siparişlerin alınması, ödemelerin kabul edilmesi, stokların yönetilmesi ve işletmedeki tüm operasyonel süreçleri tamamlanmasını sağlayan yazılımlar olarak karşımıza çıkıyor.
POS ve POS Sistemi Arasındaki Fark Nedir?
Satış noktası (POS), tahsilatın gerçekleştiği yer olarak düşünülebilir. Fakat bu her zaman bir kasa olmak zorunda değildir. Gelişen teknoloji ile birlikte geleneksel satış noktalarının aksine, akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlar birer satış noktası haline gelmiştir.
POS sistemi ise, ödeme işlemlerini gerçekleştirebileceğin bir araçtan çok daha fazlasıdır. Bir satış noktası (POS) sistemi, işletme içerisindeki tüm işlemleri yürüten yazılım ve donanımları ifade eder. Sipariş ve rezervasyon yönetimi, kat planını yürütme, detaylı raporlamalar, stok ve maliyet yönetimi gibi birçok işlem kusursuz olarak gerçekleşir.
Bulut Tabanlı POS
Bulut tabanlı POS sistemleri, işletmen hakkında depolanan tüm verilerin güvenli bir internet sunucusunda saklanmasını sağlar. Akıllı telefon, tablet ve bilgisayar gibi tüm cihazlardan yönetebileceğin bu çözüm için ihtiyacın olan yalnızca internet bağlantısıdır. İşletmenizi akıllı telefondan yönetebileceğin bu teknolojinin birçok faydası bulunur.
Bulut tabanlı cihazların çoğu internet bağlantısının kesilmesi durumunda hizmette aksama gerçekleşmemesi için çevrimdışı moda sahiptir. Tekrar çevrimiçi olunduğunda, tüm veriler eksiksiz olarak buluta aktarılır ve kaydedilir. Bu sayede, yaşanabilecek veri kayıplarının da önüne geçilir.
Maliyetleri düşük yazılımlardır. Cihaz ve ürün maliyetinden kurtulmanı sağlar.
Veriler yüksek güvenlikli sunucularda güvenle saklanır.
Yedeklemeler risksiz gerçekleşir.
Belirli sürelerde güncelleme aldıkları için uzun soluklu kullanıma uygundur.
Neden POS Sistemi Kullanmalısınız?
İş akışını hızlandır ve zaman tasarruf sağla
Manuel işlemler azalır ve birçok işlem otomatikleşir. Alınan siparişler eş zamanlı olarak mutfağa iletilir. Farklı ödeme yöntemleri sayesinde ödemeler kolaylaşır.
Gelirlerini artır
Hızlı ve verimli bir işleyiş; kaliteli hizmet, memnun müşteri ve artan gelirler olarak yansıyacaktır. Online siparişler kabul ederek fiziki olarak işletmende bulunmayan misafirlerine de ulaşabilirsin. Doğru maliyet hesabı ile gelir ve giderleri yöneterek kârlılığını artırabilirsin.
Hizmet kaliteni iyileştir
İşletmende QR menü kullanarak hem siparişlerin hem de ödemelerin temassız olarak gerçekleşmesini sağlayabilirsin. Müşterilerinden online rezervasyonlar alabilir ve en verimli şekilde yönetebilirsin. Müşterilerin, onların ilgi ve alışkanlıklara yönelik sunacağın kampanyalar ile yeniden işletmeni tercih ederler.
POS Sistemi ile Neler Yapabilirsiniz?
Menü yönetimi
Menü, işletmenin konseptini yansıtan bir araç olarak düşünülebilir. Menüde içerik ve fiyatlandırmalar kadar, düzen ve güncellik de önemli bir faktör. Son yıllarda restoran, cafe ve otellerde yaygın olarak kullanılan QR menü, işletmenin her zaman güncel kalmasına imkan sunuyor. Dijital bir menü ile işletmendeki favori ürünlerini ve daha nicelerini öne çıkararak sipariş sayılarını artırabilirsin. Menünde alerjen ürünleri belirtebilir, ürünlerin hazırlanma sürelerine yer vererek müşterilerinin tahmini olarak ne kadar bekleyeceklerine dair fikir edinmelerini sağlayabilirsin. Farklı lokasyonlar ekleyebilmek özellikle zincir işletmelerde işleri kolaylaştırır. Tek nokta üzerinden tüm lokasyonlara hakim olabilirsin. Satış raporları sayesinde, ürünlerine en doğru fiyatlandırmayı yapabilirsin.
Personel yönetimi
POS sistemleri işletme sahiplerinin olduğu kadar personelin de işlerini kolaylaştıran yazılımlardır. İş yükünü azaltan ve zaman tasarrufu sağlayan bu sistemler ile personelini de verimli bir şekilde yönetebilirsin. Sipariş alan garsonlar otomatik olarak o masaya atanır. POS sistemi üzerinden çalışanlara ayrı ayrı roller atanabilir. Özellikle basit ve kullanışlı bir sistem, siparişlerin kolaylıkla alınmasını ve masa yönetiminin etkili bir şekilde yürütülmesini sağlar.
Masa yönetimi
Yiyecek-içecek işletmeleri için sistematik bir masa yönetimi şarttır. Masa düzeni haritası sayesinde, tüm masalara hakim olman kolaylaşır. Misafirlerinin masalardaki oturma sürelerini görüntüleyebilir ve tekrar sipariş alma zamanını takip edebilirsin. Masa değişikliği yapan müşterilerinin hesabını saniyeler içerisinde taşıyabilir, hesap ayırma ve masa birleştirme gibi işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebilirsin.
Sipariş yönetimi
İyi bir restoran yazılımı ile sipariş süreci kusursuz işler. Servis personelleri, mobil cihazlar ya da bir tablet ile kolaylıkla sipariş alabilirler. Aynı zamanda, masaların geçmiş siparişlerini de görüntüleyebilirler. Sipariş eş zamanlı olarak hem POS sistemine hem de mutfak ekranına iletilir. Mutfak personelleri ürünün durumuna göre, “hazırlanıyor” veya “hazır” şeklinde durum güncellemesi yapabilir. Siparişlerin sözlü olarak iletilmesi yerine, sistem üzerinden mutfağa aktarılması olası iletişim hatalarının de önüne geçer.
Sadakat yönetimi
Müşteri sadakati edinebilmek için müşterilerine özel kampanya ve indirimler sunmak, onların işletmeni yeniden tercih etmelerini sağlayacak bir yoldur. Müşteri segmentasyonu yapabileceğin bir restoran sadakat programı ile onların satın alma davranışlarından yola çıkarak ilgi ve alışkanlıkları hakkında bilgi edinebilirsin. Onlara özel kampanya ve indirimler ile değerli hissettirerek işletmeni daha sık ziyaret etmelerini sağlayabilirsin.
Rezervasyon yönetimi
İşletmende rezerve edilen masalarının boş kalmaması ve rezervasyonlarını etkili bir şekilde yönetebilmen için restoran rezervasyon sistemi ihtiyaç kalemlerinden biri olabilir. Rezerve edilen masalara gelmeyen müşterilerin gelir kaybı yaşamana sebep olabilir. Müşterilerine zamanında gelmeleri ve belirli bir süre sonrasında, rezervasyonlarının iptal olabileceğini hatırlatabilirsin.
Paket servis hizmeti
Farklı paket servis programlarına aynı anda üye olmak ve hizmet sunmak zorlayıcı olabilir. Gelişmiş entegrasyon seçeneği sunan bir restoran otomasyonu sayesinde, tek bir kanal üzerinden tüm siparişlerini kolaylıkla yönetebilirsin. Farklı platformlardan sipariş alabilir, ödemeleri takip edebilir ve siparişlere kurye atamaları yapabilirsin.
POS Sistemi Hangi İşletmelerde Kullanılır?
Restoran
Café
Kahve dükkanı
Bar & Gece Kulübü
Otel
Perakende
Plaj
Pastane
Kuaför
Market
Bakkal
Kasap
POS Sistemi Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler
İşletmene en uygun POS sistemini seçerken göz önünde bulundurman gereken bazı özellikler şunlardır:
Kullanım kolaylığı
POS sistemi işletme içerisinde birçok personel tarafından kullanılır. Öğrenme süresinin kısa olduğu kullanıcı dostu sistemler tercih edilmelidir. Bazı POS sistemleri eğitim videoları ve demolar sayesinde kolaylıkla öğrenim sağlar.
Sürekli destek
Restoran yazılımı seçiminde en kritik noktalardan biri müşteri hizmeti desteğidir. İşletmen içerisindeki tüm süreçlere dokunan bu yazılımlarda gerçekleşebilecek teknik arızalar, kayıplara sebep olabilir. İhtiyaç anında özel bir yardım hattı üzerinden destek alabilmen oldukça önemlidir. İşleyişin aksamaması için 7/24 destek alabileceğin bir servis sağlayıcısını tercih etmelisin.
Raporlama ve analizler
Satışların, envanterin, müşterilerin ve personelin hakkında fikir sahibi olabilmeni sağlayan detaylı raporlar işine yarayacaktır. Böylelikle, mevcut durumunu analiz edebilir ve geleceğe yönelik planlamalar yapabilirsin. Aynı zamanda, restoranının verimliliğini takip edebilir ve olası problemlere müdahale etmede gecikmezsin.
Kesintisiz hizmet
İnternet bağlantısının kesilmesi durumunda işletme içerisindeki süreçlerin ve hizmetin aksamaması önemlidir. Çevrimdışı modunda çalışabilen bir sisteme sahip olmak, hem veri kayıplarının önüne geçer hem de işletme rutinin bozulmadan devam edebilmesini sağlar.
7X24 destek hattı üzerinden ulaşabileceğin pratik, hızlı ve güvenilir bir restoran çözümü SimpraPOS ile tanışarak kusursuz bir işletme yönetimi ile çalışabilirsin.