Lokanta Sistemi Nedir, Nasıl Çalışır?

0
6209

Lokantalar restoranlardan daha az sermayayle kurulan, ancak başarılı olması durumunda yüksek gelire sahip olan işletmelerdir. Ülkemizde açılan her on işletmeden dokuzunun ilk yılında kapandığını göz önünde bulundurursak, lokantanda doğru sistemleri kullanmanın çok önemli olduğunu söyleyebiliriz. Peki doğru bir lokanta sistemi hangi özelliklere sahip olmalıdır?

Lokanta Sistemi İçin Gerekenler

Doğru Teknik Altyapı

Giderek yaygınlaşan bulut POS yazılımları sayesinde artık tablet cihazlar üzerindeki POS yazılımlarıyla işletmeni yürütmek çok kolay. POS yazılımlarının çok farklı bütçelere hitap eden, çok farklı nitelik ve becerilere sahip olanları mevcuttur.

Peki POS sistemi neden önemli? POS sistemi, bir işletmede tüm para giriş çıkışlarının ve ürün satışlarının işlendiği yerdir. Bu nedenle sipariş takibi açık verme/vermeme gibi durumları sıkı takip etmene yardım ederek gelir yönetimine katkıda bulunur.

Kullanıcı Dostu Arayüz

İyi bir POS sisteminin herkes tarafından kolayca kullanılabilecek şekilde olması çok önemlidir. Bunun en önemli sebebi lokantada çalışan personel işten ayrıldığında ve yeni birini işe aldığında operasyon aksamadan işlerin devam etmesi içindir. Kullanıcı dostu arayüze sahip bir POS sistemi, işe yeni alınan biri tarafından 1 günde öğrenilebilir olmalıdır.

Masa Planı

Özellikle mesai saatlerinden sonra ve öğle aralarında çok yoğun olan lokantalarda müşteri memnuniyetini artırmak için siparişlerin doğru servis edilmesine özen göstermelisin. Müşterilerinin tekrar lokantanı tercih etmesi için sipariş süreçleri hızlı bir şekilde ilerlemelidir. Doğru bir lokanta POS sistemi ile POS sisteminde tüm masalarını görüntüleyebilirsin. Hatta bazı POS sistemlerinde işletmene özel POS sistemine masa çizimi yapılmaktadır. Bu sayede hesap bekleyen masalarıda görüntüleyebilir, servisi aksatmadan çalışabilirsin.

Açık Ürün Tanımlama

Lokantalarda müşteriler menüde olan ürünlere ekleme veya çıkarma yapmaya çok alışıktır. Pilavla servis edilen nohutun yanına pilavı çıkarıp bulgur pilavı veya yoğurt eklemek isteyen müşterilerle çok karşılaşmışsınızdır. Lokantalara özel POS sistemlerinde bu tarz işlemler çok pratiktir. Menüde yer almayan ancak müşterilerinin talep ettiği ürünleri, hiçbir konfigürasyona gerek kalmadan POS sistemine ekleyebilirsin. Ayrıca bu ürünlerin fiyatlandırmasını da POS sisteminden çok kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsin.

Stok Takibi

Stok takip programı ise POS sistemlerinden ve diğer arabirimlerden otomatik olarak veya elle girilen verileri toplar. Bunun sonucunda isabetli stok raporları sunarlar. Sadece bununla da kalmaz, maliyetlere göre ürün fiyatlarını en doğru şekilde hesaplarken ve müşterine ürünü ucuza sunarken, işletme kârlılığınıda yakalamanı sağlayan bir denge kurar.

Stokların yeterince iyi denetlenmemesi, fiyatlandırmanın belli verilere dayandırılmadan yapılması ve girdi çıktıların yeterince iyi takip edilmemesi, en çok kazanan işletmelerinin bile sonunu getirebilir; getirmiştir de. Kaldı ki her şey gibi bu yazılımların da ucuzu var, pahalısı var. Dokuz masalı lokantayla yüz otuz şubeli restoranın ihtiyaçları aynı olmayacağı gibi kullanacakları POS altyapısının da fiyatı aynı olmayacaktır.

Lokantanda doğru sistemi kullanmaya başlamak için pahalı kalemlere para yatırmadan önce iyi araştırma yapın. Örneğin restoran otomasyon yazılımı alırken tek seferde büyük rakamlar ödemek yerine, kullandıkça ödeyeceğin yeni nesil sistemleri tercih edebilirsin 🙂

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)