En Uygun Otel Programı Nasıl Seçilir?

0
2671

Geçmiş yıllarda lüks olarak görülen otel yönetim sistemleri dijital dönüşüm ile birlikte oteller için olmazsa olmaz yazılımlar haline gelmiştir. Otel programı, otel işletmesi içerisindeki tüm süreçleri kolaylaştıran, ihtiyaçların karşılanabilmesini ve sistematik olarak işlenmesi sağlayan, her ölçekteki otele uygulanabilen yazılımlardır. Müşterilerin, bir otelden bekledikleri en temel unsurlar hız, verimlilik ve kalitedir. Otel işletmecileri de müşterilerinin beklentilerini karşılama noktasında otel yönetim sistemlerine ihtiyaç duyarlar.

Otelinize gelen bir misafirin kendini ayrıcalıklı hissedebilmesi ve tüm ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için kendinize en uygun otel programını seçtiğinizden emin misiniz? Otel programının faydalarını ve en uygun otel programını seçebilmeniz için gereken unsurları sizin için derledik.

Otel Yazılımlarının Faydaları Nelerdir?

Otel programları, merkezileştirilmiş bir yönetim altyapısı sağlar. Piyasada farklı donanımlara sahip birçok PMS çözümü bulunsa da işletmeler kendilerine ve içinde bulundukları şartlara uygun bir sistemi seçmeyi hedeflemelidir. Konaklama işletmeleri, kaliteli bir otel yönetim sistemi ile güçlü bir gelir yönetim stratejisine sahip olabilirler.

PMS’lerin konaklama işletmeleri için olmazsa olmaz haline geldiğinden bahsetmiştik. Peki, otel yönetim sistemlerini bu kadar önemli kılan özellikler nelerdir? Tüm rezervasyon yönetiminizi, ön büro işlemlerinden ek hizmet satışlarına kadar bütün operasyonel süreci tek panel üzerinden gerçekleştirdiğinizi düşünün. İster butik otel ister zincir otel işletmecisi olun, işletmenizin ihtiyaçlarına uygun olan tüm çözümleri etkili bir otel programında bulabilirsiniz. İşlemler hız kazanır ve böylece, müşteri taleplerini karşılamak oldukça kolaylaşır. Sistemli bir işleyiş, personelin çalışma verimini artırır. Üçüncü parti uygulamalarla kolayca entegrasyon sağlanır. İşletmenin performans analizi detaylı olarak yapılır. Minimum bekleme süreleriyle kaliteli bir hizmet alabilmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini beraberinde getirir. Otellerin gelirleri ve kârlarında artış gözlemlenir.

Otel Programında Hangi Özellikler Olmalıdır?

Otelinizin gereksinimlerine en uygun otel yönetim sistemini seçmek, personelden yönetime kadar verimliliği artıracak, hizmetinizi geliştirecektir.

Tek sistemden tüm rezervasyonlarınızı yönetin

Satış kanalları ve OTA’lardan alınan rezervasyonların çevrim içi yönetimini sağlayan sisteme kanal yöneticisi adı verilir. Tüm kanallarda tek tek oda envanteri güncelleme işlemi oldukça zordur. Fakat kanal yöneticisi ile tek sistem üzerinden her satış kanalındaki oda müsaitliğini ve fiyat bilgisini güncelleyebilirsiniz. Birden fazla kanalda yer alarak rezervasyon taleplerini artıran oteller, kanal yöneticisi ile operasyonel süreçlerini kolaylaştırabilirler. Simpra’nın kanal yöneticisi ile her kanala özel fiyatlar belirleyebilir, anlık olarak oda envanterini değiştirebilirsiniz. Satışını gerçekleştirdiğiniz odanın tüm satış kanallarında müsaitliği sona erecektir. Böylelikle “overbooking” probleminin de önüne geçebilirsiniz. 100’den fazla acenteden rezervasyon almaya başlayarak gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Web sitenizden doğrudan rezervasyon alın

Otellerin kendi web siteleri üzerinden rezervasyon almalarını sağlayan sistem rezervasyon motorudur. Daha az komisyon oranları ile web siteniz üzerinden rezervasyon alarak, tüm rezervasyonlarınızı PMS sisteminde görüntüleyebilirsiniz. Etkili bir rezervasyon motoru ile gelirlerinizi artırabilirsiniz. Simpra’nın yeni nesil online rezervasyon motoru sayesinde, müşterilerinize özel kampanyalar sunabilir ve ülkelere özel fiyatlandırma yapabilirsiniz. Kurumsal kimliğinize uyumlu arayüz tasarımına sahip olarak kullanıcılara profesyonel bir deneyim sunabilir, oteller için bir tanıtım platformu olan Google Hotel Ads reklamlarınızı yönetebilirsiniz.

Kesintisiz teknik destek imkanına sahip olun

Sistemde gerçekleşebilecek olası bir problemde karşınızda bir muhatap bulabilmek oldukça önemlidir. Sisteme yeni özellikler eklenebilir, personel otel yönetim sistemini kullanırken sorun yaşayabilir. Simpra, kullanıcı dostu arayüzü ile personelinizin kolaylıkla uyum sağlayabildiği bir sisteme sahiptir. Sisteminizde yaşanabilecek herhangi bir problemde, 7/24 teknik destek imkanından faydalanabilirsiniz.

Potansiyel misafirlerinizi kolaylıkla bulun

Kullanıcıların karşısına gün içinde yüzlerce reklam, kampanya ve indirimler çıkmaktadır. Bu reklam bombardımanı arasında kalan kullanıcıya, almaya eğilimli olduğu ürün ya da hizmetleri sunabilmek oldukça önemlidir. CRM ise kullanıcıların davranış ve ilgilerini analiz ederek, onlara en uygun teklifin sunulmasını sağlayan sistemlerdir. Simpra’nın gelişmiş müşteri ilişkileri yönetimi ile müşterilerinizin alışkanlıklarını anlayabilir ve onlara en uygun kampanyaları sunabilirsiniz. Bu sayede, hem müşteri memnuniyetini hem de gelirlerinizi eş zamanlı artırabilirsiniz.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)