Balıkçı Dükkanı Açma Maliyeti, Gerekli Belgeler ve İzinler

0
23861

Bir balıkçı dükkanı açmak ve balıkçılıktan para kazanmak istiyorsan mutlaka sabit bir dükkanın bulunması gerekiyor. Ayrıca, sabit açılan dükkanlar, işletmene sadık müşteriler kazandırır. Bu yazımızda bir balıkçı dükkanı açarken göz önünde bulundurulması gereken maliyetleri aktarmaya çalışacağız. Gelin sırasıyla bu maliyetleri inceleyelim.

En önemlisi: Ruhsat

Alman gereken ruhsatların başında “iş yeri açma ruhsatı” gelir. İş yeri açma ruhsatı, iş yerinin açılması planlanan konum hangi belediyenin yetki alanı içinde kalıyorsa oradan alınır. Yetki alanında olduğun belediyenin sayfasından gerekli olan belgelere bakarak hazırlıklarını yapabilirsin. Gerekli olan ruhsatları almadan balıkçı dükkanı açmak ve işletmek ciddi cezalar almak için gerekçedir. Bu belgelerin belirli harçları, vergileri ve işlem ücretleri de olacağını unutmamak gerek.

Balıkçı dükkanı açmak için alınması gereken izin ve belgeler

Balıkçı dükkanı açmak için gerekli belgeler ilgili devlet makamlarınca belirlenmiş durumda. En önemli faktörlerden biri olan dükkan ruhsatı için de aşağıdaki belgeleri bir araya getirerek başvurunu gerçekleştirmelisin:

İşyeri kira kontratı ya da tapu belgesinin fotokopisi
İki adet vesikalık fotoğraf
Esnaf odalarından alınması gerekli olan belgeler
Yangın raporu
Kimlik belgesi fotokopisi
İş yeri açma bildirim belgesi
İkametgah belgesi

Belgeleri hazırlama sürecinde bulunduğun yerin belediyesi ek belgeler talep edebilir. Bu nedenle mutlaka öncelikle belediyeden güncel evrak listesini alman gerekiyor.

Yüzdelerle Konuşalım

Balıkçı dükkanıyı açmadan önce yapacağın vergi, ruhsat maliyetlerini bir kenara koyarsak öncelikle 4 ana maliyet ortaya çıkmaktadır. Bunlar; kira maliyeti, tedarik ve depolama maliyeti, çalışanların maliyetleri ve diğer maliyetlerdir. Daha önce çalışılan verilere göre bu kalemlerin cironun en fazla yüzde kaçını oluşturması gerektiği ortalama olarak açıklanmıştır. Rakamlar şu şekilde;

Kira Maliyeti : %15
Ürün Maliyeti : % 25
Çalışanların Maliyeti : %30
Diğer Maliyetler : %5

İlk Aşama: Mekân

Balıkçı dükkanı açmadan önce ilk göz önünde bulundurulması gereken öğelerden biri dükkanın kirasıdır. Yukarıda da açıkladığımız gibi kira maliyeti cironun %15’i kadar olmalıdır. Kiralayacağın yerle ilgili vergi, depozito ve devir ücretlerinide unutmamak gerek… Ayrıca, balıkçı dükkanı açmak için seçeceğin mekânın konumunun hedef kitlenin kolay ulaşabileceği bir konum tercih etmen balıkçı dükkanı açtıktan sonra avantaj sağlayacaktır.

Ürün Maliyetleri

Diyelim ki dükkanın hazır, kiralar ödendi, sözleşmeler hazırlandı herşey tamam! Balıkçı dükkanını açmak için tabikide bir diğer önemli soru balıkları nereden temin edeceğindir. Bir tedarikçiyle çalışılabilir veya balıkları kendin tutabilirsin. Bu maliyet cironun %25’i kadar olmalıdır. Unutmamalısın ki, balıklar kolayca bozulan ürünler olduğu için planlamanı doğru şekilde yapmalısın. Eğer balıkçı dükkanıya beklediğinden daha az müşteri gelirse ürünlerin ziyan olur ve elindeki balıklar boşa gider…

Çalışanların Önemli

Daha önce bahsettiğimiz gibi çalışanların maliyeti cironun %30’unu kapsayacak şekilde planlanmalıdır. Bir personelin masrafları kabaca: yol+yemek+sigorta şeklinde özetlenebilir. Sigortasız işçi çalıştırmanın da cezaları olduğu gibi, insanları çalıştırdığında iş güvenliği gibi başka etkenler, denetimler ve masraflarında devreye girdiğini unutmamak gerek.

Balıkçı dükkanı işletmeye başlamadan önce bilsen iyi olur…

Geriye artık balıkçı dükkanını açmak kalıyor. Peki ruhsat, ekipman, personel, mekân kısmından sonra ne var? Teknik altyapı. Giderek yaygınlaşan bulut POS’lar ve hafifleyen POS yazılımları sayesinde artık tablet cihazlar üzerindeki POS’larla işletmeni yürütebilirsin. POS yazılımlarının çok farklı bütçelere hitap eden, çok farklı nitelik ve becerilere sahip olanları mevcuttur.

Peki POS sistemi neden önemli? POS sistemi, bir işletmede tüm para giriş çıkışlarının ve ürün satışlarının işleneceği/işlendiği yerdir. Bu nedenle sipariş takibi açık verme/vermeme gibi durumları sıkı takip etmene yardım ederek gelir yönetimine katkıda bulunur.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)