Restoranlar ve Kafeler İçin 5 Black Friday Kampanyası Önerisi

0
1311

Black Friday birçok işletmenin en yoğun olduğu ama aynı zamanda da, en kısa sürede en çok kazancı elde edebileceği sınırlı günlerden bir tanesi. Perakende başta olmak üzere, neredeyse tüm sektörler bu çılgın indirim gününden faydalanabiliyor. Peki, ya restoran ve kafeler?

Neredeyse tüm sektörlerin işine yarayan bu gün restoranların da daha fazla satış yapmasına olanak tanıyor. Restoranlar da dahil olmak üzere, işletmelerin dev indirimler yapmasına rağmen, Black Friday nasıl bu kadar kazanç getiriyor? Büyük bir indirim demek bol satış olarak düşünülebilir. Ancak, her zaman olumlu sonuç getireceği anlamına da gelmez. Asıl olay, sektörünüze ve işletme türünüze göre en mantıklı kampanya ve satış stratejileri bulmakta. Yazımızda ise, restoran ve kafeler için bu stratejilerin ne olduğundan bahsedeceğiz.

Mikro web site ile tanıtım yapın

Türkiye’de çok yaygın olmayan, ancak, dünyaca bilinen büyük markaların sık sık kullandığı bir stratejiden bahsedelim. Markanızı yansıtan bir mikro site ile seçtiğiniz bir veya birkaç ürünün kampanya tanıtımını yapabilirsiniz. Mikro siteler promosyon kampanyalarını öne çıkarmada son derece etkili olabilir. Söz konusu Black Friday olunca da, işletmenize değerli bir yatırım olarak geri dönebilir.

Bağımsız bir mikro site ile müşteri etkileşimini artırabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, markanız hakkında müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Herkesin çok iyi bildiği franchise bir fast-food markası, müşterilerin 1.000’den fazla markada alışveriş yapmalarına ve alışverişlerinde ücretsiz hamburger kuponu almalarına olanak tanıyan mikro bir web sitesini oluşturdu. Kampanya nedeniyle büyük bir indirim uygulamasına rağmen, çok sayıda müşteriye ulaşarak en büyük satış dönemlerinden birini gerçekleştirmiş oldu.

Müşterilerinizi yardımda bulunmaya çağırın

Black Friday dünyada en çok harcama yapılan günlerden biri, hatta ilkidir. Müşterilerinizi, yaptıkları harcamaların bir kısmının yardım amacıyla kullanılacağını belirtebilir, hem daha fazla harcama yapmalarına teşvik ederken hem de iyi bir amaç uğruna harcadıklarını gösterebilirsiniz.

Gün içinde yapılan harcamaların belirli bir kısmının yardım kurumlarına bağışlanacağını duyurabilirsiniz. Dilerseniz bağış kampanyasına tarih, saat, ürün, fiyat bazında ya da yalnızca paket servis siparişlerde gibi sınırlandırmalar koyabilirsiniz.

En çok denenmiş ve test edilmiş kampanyalardan biri, “Bir Al, Bir Bağışla” kampanyasıdır. Bu kampanya ile müşterilerinizi bir ürünü satın aldıklarında, aynı ürünü açlıkla mücadele eden bir hayır kurumuna bağışladığınız konusunda bilgilendirebilirsiniz.

Sadakat programlarının gücünü kullanın

Sadakat programlarının gücünden yararlanabileceğiniz en stratejik günlerden biri Black Friday dönemidir. Yiyecek-içecek işletmelerinin en yakın iyi dostu sadakat programları, yalnızca kazancınızın artmasını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda, adından da anlaşıldığı gibi sadık müşteri edinmenize yardımcı olur. Sadık müşterilerinize bu indirim günü için özel olarak ek indirim tanımlayabilir ve masa doluluk oranınızı artırabilirsiniz.

Ayrıca, hafta sonu tüm paket servislere bonus puanlar veya küçük ikramlar sunarak mevcut müşterilerinizi ve çevrelerini sadakat programına kaydolmaya teşvik edebilirsiniz.

Çocuklara özel kampanyalar düzenleyin

Küçük, basit ama etkili bir Black Friday kampanyası arıyorsanız, çocukları hedefleyebilirsiniz. Uygun çocuk menüleri hazırlamak veya bir içecek alana şekerleme veya çocuklara yönelik bir ürünü ücretsiz sunmak satışlarınızı artırmanıza yardım edecektir. Yetişkinlerin aksine, çocuklar yiyeceklere, özellikle de tatlılara daha düşkün olurlar. Bu nedenle, çocuklu kişilerin hem çocukların hem de kendilerinin faydalanabileceği fırsatları kullanmayı tercih edeceklerdir.

Çocuklar için indirim gününe özel menünüzü hazırlayabilir, onlarla gelen yetişkinlerin de bu fırsattan faydalanmasını ve işletmenizde vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz. Peki, sadece bir veya iki günlük bir menü hazırlamaya değer mi? Eğer kampanya oluşturma özelliği bulunan bir QR menü kullanıyorsanız, saniyeler içinde hiç çaba harcamadan istediğiniz kampanyalar ile menü oluşturabilirsiniz.

Çevrimiçi ve çevrim dışı fırsatları birleştirin

Eğer paket servis hizmeti de sunan bir işletmeyseniz, masa sipariş ve paket servis hizmetlerinizi birleştirerek bir kampanya oluşturabilirsiniz. Örneğin, o gün masa rezervasyonu yapan müşterilerinize özel bir sonraki eve siparişleri için indirim tanımlayabilirsiniz. Tam tersi senaryoda, eve sipariş veren müşterilerinize sizi bir sonraki tercih edişlerinde masaya servis için kampanya tanımlayabilirsiniz.

Hangi müşterinin masa rezervasyonu yaptırdığını detaylı bir şekilde incelemenize ve harcama geçmişlerini görüntülemenize olanak sağlayan bir restoran rezervasyon sisteminiz varsa, bu stratejiyi kolaylıkla kullanabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)