Restoran ve café işletmeciliğinde, kaliteli malzeme kullanımı artık tek başına yeterli değil. İşletmeler, malzeme kalitesinin yanı sıra kusursuz iş akışı ve hizmet ile öne geçmek için rekabet ediyor. Kusursuz hizmetin en büyük anahtarı ise doğru POS sistemini seçmek. Paket servis siparişi veren veya işletmenize fiilen gelen müşterilerinize hatasız, hızlı ve günümüz şartlarına uygun hizmet vererek tavsiye edilirliğinizi artırmak, böylece sadık ve yeni müşteriler edinmek elinizde. Peki, bu kusursuz hizmeti sağlayacak adımlar nelerdir?
Akıllı el terminalleri kullanın
İşletmelerde akıllı el terminallerinin kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Maliyetleri düşürerek bir akıllı cep telefonunu bile el terminaline dönüştüren POS sistemleriyle, sipariş ve ödeme süreçlerinde yeni bir dönem başlıyor.
Servis personelinizin el terminali üzerinden aldığı sipariş doğruca POS sisteminize düşüyor. Ayrıca, eğer mutfağınızda mutfak ekranı bulunuyorsa, mutfak personeliniz el terminali üzerinden siparişleri anında görüntüleyebiliyor. El terminalleri, siparişin alınmasından ödemenin gerçekleştiği ana kadar hizmet kalitesinin artmasında için önemli rol oynuyor.
Simpra, işletmelere akıllı telefon ve tabletleri el terminali olarak kullanma imkanı sunuyor. El terminallerinde oluşturulan siparişler doğrudan POS sisteminde görüntülenebiliyor.
Uçtan uca yönetim sunan bir POS sistemi tercih edin
POS sisteminiz üzerinde anlık olarak masadaki müşterilerinizin tüketimlerini, dolu ve boş masalarınızı, oluşturulan çekleri, alınan paket ve masadan siparişleri anlık olarak görüntülemek için etkili bir sisteme ihtiyacınız olduğunu unutmamalısınız. İdeal bir POS sisteminin sahip olması gereken en önemli özellikler arasında entegrasyonlar geliyor. POS sistemiyle üçüncü parti uygulamalar arasında kurulan entegrasyonlar sayesinde, işletmenizin yönetim süreçlerinde ihtiyaç duyabileceğiniz çeşitli hizmetleri, POS sisteminiz üzerinden kullanabiliyorsunuz.
SimpraPOS, işletmelerin ihtiyaç duyabileceği çeşitli entegrasyonlarla zenginleştirilmiş bir Bulut POS sistemi deneyimi sunuyor. SimpraPOS’un Logo ve Netsis gibi muhasebe yazılımlarıyla entegrasyonları sayesinde, yaptığınız tüm satışlar otomatik olarak muhasebe sisteminize düşüyor. Bunun yanında, GetirYemek, Trendyol Yemek ve Yemeksepeti gibi yemek sipariş platformlarıyla POS sisteminiz arasındaki entegrasyonlar sayesinde de, kolayca paket servis siparişi alabiliyorsunuz
Ayrıca, İnternet bağlantınızın kesilmesi durumunda SimpraPOS’un çevrim dışı çalışma özelliği devreye girerek hizmetlerinizin aksamamasını sağlıyor. Böylece, POS sisteminiz kesintisiz çalışıyor ve veri kaybı yaşamaksızın hizmet vermeye devam ediyorsunuz.
Siparişlerinizi mutfak ekranlarında görüntüleyin
Masadan veya uzaktan paket servis olarak verilen siparişlerin anında POS sistemine ve mutfak personeline ulaşması, hizmet kalitesinin artması için önemli bir kriter. Mutfak personeline ulaşacak siparişlerin, personel kaynaklı hatalardan arındırılması için tercih edilen mutfak ekranları günümüzde büyük ilgi görüyor.
Simpra KDS sayesinde işletmenize gelen tüm siparişler, mutfak personeliniz tarafından doğrudan mutfak ekranında görüntülenebiliyor. Dokunmatik ekran üzerinden mutfak personeliniz siparişin durumunu “Hazırlanıyor” ve “Hazır” ifadeleri üzerinden seçebiliyor. Sipariş durumları anında POS sistemi ve el terminallerinden, siparişlerin hazırlanma süreleri ise mutfak gösterge sistemi üzerinden görüntülenebiliyor.
Paket siparişlerinizi POS sisteminizde yönetin
Paket siparişlerin pazardaki payı, gün geçtikçe artıyor. Paket servis süreçlerinde hız ve hizmet kalitesini sağlamak ise işletmenizde tercih ettiğiniz POS sistemine bağlıdır.
Popüler paket sipariş platformlarının tamamıyla kusursuz entegrasyon sunan SimpraPOS sayesinde, paket siparişlerinizin tamamını POS sisteminiz üzerinden yönetebilir, kurye atamalarını gerçekleştirebilir, ödemeleri görüntüleyebilir, paket siparişlerin mutfak personelinize de kusursuz bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Güncel menünüz, GetirYemek, Yemeksepeti ve Trendyol Yemek üzerinde müşterileriniz tarafından her an ulaşılabilir olur.
İşletmenizin bir web sitesi varsa, müşterilerinizin size daha kolay ulaşarak sipariş verebilmesi için web siteniz üzerinden de sipariş alabilirsiniz. Simpra WebShop, web sitenize kolayca entegre olarak, güncel menünüz üzerinden ve aracıların talep ettiğinden çok daha düşük komisyon oranlarıyla sipariş almanızı sağlayan bir paket servis programı.
Günümüzde artan mobil cihaz ve mobil uygulama kullanımı nedeniyle, işletmelerin en çok tercih ettiği satış kanallarından biri de mobil uygulamalar. İşletmenize özel mobil uygulamanıza Simpra Sipariş Modülü ile sahip olabilir, bu mobil uygulama üzerinden sipariş alabilirsiniz.
Temassız sipariş ve ödeme hizmeti sunun
Günümüz şartlarında temassız sipariş ve ödeme teknolojilerinin popülerliğinin artışı kaçınılmaz. Hem sipariş hem de ödeme alma işlemlerinin tamamını NFC özelliği bulunan Android cihazlarda yönetebilmek için Simpra’nın VUK 507 uyumlu ödeme teknolojisi SimpraPAY, alanında lider bir çözüm…
Temassız sipariş için her türden restoranın günümüzde en çok tercih ettiği teknoloji ise QR menü teknolojisi… QR Menü teknolojisi sayesinde işletmenizi ziyaret eden müşterileriniz, akıllı telefon kamerasıyla masada bulunan QR kodu okutarak, güncel menünüze ulaşabilir, sipariş ve ödemelerini de akıllı telefonları üzerinden gerçekleştirebilir. Simpra’nın yenilikçi QR kod ürünü QR Menu Order, temassız sipariş ve ödeme süreçlerini kolayca işletmenizde gerçekleştirebilmenizi sağlıyor.
SimpraPAY sayesinde el terminalleri, hem POS sistemi hem de ödeme kaydedici cihaz özelliği kazanıyor. Ayrıca, alınan ödemelere ait e-Belgeler, SimpraPAY üzerinden anında oluşturulabiliyor.
Sadakat yönetim sistemi edinin
Artık kampanya ve indirimler, mobil uygulama olarak tasarlanmış sadakat modülleri üzerinden müşterilere sunuluyor. İşletmeler, müşterilerine mobil uygulamaları üzerinden seslenip yeni kampanyalarını sunuyor. Ayrıca, indirim ve fırsatlardan müşterilerinin haberdar olmasını sağlıyor. Böylece, gün içinde sıkça kullanılan cep telefonları, her türden işletme için sadakat oluşturulacak yepyeni bir mecraya dönüşüyor.
Simpra Loyalty, her ölçekten restoran ve café’ye, özel bir sadakat uygulaması sahibi olma fırsatı sunuyor. Simpra Loyalty sayesinde işletmenize özel bir mobil uygulamaya sahip olabilir, bu uygulama üzerinden satış yapmanın yanında yeni kampanyalarınızdan müşterilerinizi haberdar edebilir, e-posta ve SMS gibi yeni yollarla müşterilerinizle iletişime geçme fırsatı yakalayabilirsiniz. Ayrıca, müşterilerinizin işletmenizdeki tüketim alışkanlıklarına yönelik müşteri segmentleri oluşturarak segment hedefli kampanyalarla müşteri sadakatini artırabilirsiniz.
Stoklarınızı detaylı bir şekilde inceleyin
Sipariş alım ve teslim süreçlerini POS sisteminiz üzerinden yönetmekten çok daha fazlasına ihtiyacınız var. İşletmenizin stoklarını anlık olarak görüntülemek, stoklarınızın ve ürünlerinizin maliyetini hesaplamak da işletmeciliğin en önemli gerekliliklerinden biri haline geldi. POS sisteminize entegre bir stok ve maliyet çözümü tercih etmek, manuel müdahaleyi ortadan kaldırarak hata payının sıfırlanmasını ve stok durumunun anlık olarak görüntülenebilmesini sağlıyor.
Simpra’nın stok yönetimi çözümü Simpra Inventory, stoğunuzda bulunan, stoğunuza girmek üzere olan, satışta olan tüm ürün ve hammaddelerinizin yönetimini dijital ortama taşıyor. Ayrıca, tedarikçilerinize özel oluşturacağınız takvim ile ödeme süreçlerinizi kolaylaştırmanızı ve ödeme işlemlerinizi uçtan uca takip etmenizi sağlıyor.
Raporlarınıza her an erişin
Anlık satış ve maliyet raporları her tür işletme için büyük önem taşıyor. Artan maliyetler ve değişen piyasa şartları, işletme raporlarının her an kontrol altında tutulması gerektiğini ortaya koyuyor. İşletmeciler için satış ve gelir-gider raporları, işletmenin iş süreçleri için çok önemli işaretler barındırıyor.
Simpra’nın mobil raporlama modülü Simpra Insight sayesinde, işletmenize ait detaylı satış, gelir-gider ve maliyet raporlarına anlık olarak erişebilirsiniz. Mobil cihazınız üzerinden ulaşabileceğiniz günlük, haftalık, aylık ve yıllık raporlar ile detaylı bir şekilde işletmenizi inceleyebilir, böylece iş akışınızı ve işletmenizin durumunu kontrol altında tutabilirsiniz. Dilediğiniz zaman ve dilediğiniz yerden ulaşabileceğiniz raporları kullanmaya başlayarak, işletmenizle ilgili detayları her an kesintisiz bir şekilde inceleyebilirsiniz.