Restoran & Cafe Rezervasyon Sisteminin 5 Büyük Avantajı

0
1907

Restoran rezervasyon sistemi, hemen hemen bütün yiyecek-içecek işletmelerinin en temel ihtiyaçlarından biri haline geldi. Şimdiye kadar bu sistem hakkında eminiz ki birçok bilgi ve deneyim edinmişsinizdir. Ancak, bu yazımızda, rezervasyon sisteminin en kritik sayılabilecek avantajlarını daha detaylı olarak ele alacağız. Umuyoruz ki, restoran/café gibi yiyecek-içecek işletmesi sahiplerinin veya bu tür işletmeler açmayı planlayanların aklında oluşabilecek soruları somut örnekler ile cevaplayabileceğiz.

Öncelikle, size çok kısa bir süre önce başıma gelen bir olaydan bahsetmek isterim. Başka bir şehre yaptığım gezide, akşam güzel bir restoranda doğum günü partisi düzenlemek istedik. Müşteri olarak, aklımıza gelen ilk adım, restoranın resmi web sitesini ziyaret etmek ve eğer varsa, kendi web sitesi üzerinden rezervasyonumuzu gerçekleştirmek oldu. Profesyonel hazırlanmış bir web sitesinde rezervasyon oluşturma seçeneğini bulduk ve saati ile birlikte online rezervasyonumuzu gerçekleştirdik. Ancak, rezervasyon süresine çok kısa bir süre kalmasına rağmen geri dönüş alamadık ve başka bir mekana rezervasyon yaptık. Bir sonraki gün ise, tamamen tesadüf eseri, ilk aradığımız yerin aslında kısa süreli olarak kapandığını öğrendik. Bu durum bizi restoran rezervasyon sisteminin, hem işletme yönetimi hem de müşteri deneyimi açısından düşünmeye itti.

Yukarıda bahsettiğimiz senaryo üzerinden, restoran rezervasyon sisteminin müşterilerinize ve doğrudan işletmenize sağladığı avantajlardan bahsedeceğiz. Keyifli okumalar dileriz!

Yeni Nesil Teknoloji Arıyor

Teknoloji çağına hızla geçiş yapmamızın üzerine, son birkaç yılda hayatımızda önemli değişiklikler gerçekleşti. Özellikle de pandemi boyunca alıştığımız temassız ve hatta izolasyon sürecinin sonunda, insanlar artık iletişim kurmaktan kaçınmaya başladı. Yeni nesil QR menüler bile bunun çok büyük bir örneği. Bu nedenle, müşteriler artık restoran rezervasyonları için arama gerçekleştirmeye yönelmiyor. Yukarıda bahsettiğimiz üzere, artık aklımıza gelen ilk hareket, “bu işlem online yapılabiliyor mu?” oldu. Gelişmiş bir restoran rezervasyon sistemi ile online rezervasyon kabul ederek daha fazla müşteri kazanmanız inkar edilemez bir gerçek.

İş Yükü Çok Yük Oluyor

Her gün gelen rezervasyon talebi çağrıları, özel günlerde artan yoğunluk ve kulaklarınızda çınlamaya devam eden zil sesi… Bunların hepsi bir yana, daha da kötüsü bütün rezervasyonları tek tek takip etmek olsa gerek. Bir müşteri iptal eder, diğeri kişi sayısını günceller, başka biri masa değiştirmek ister ve bu şekilde yoğunluk devam eder. Bunların hepsini tek merkezden ve online olarak yürütmek neyse ki artık hayal gücümüzle sınırlı kalmıyor. Masa rezervasyon sistemi size hepsini otomatik olarak gerçekleştirme imkanı sağlıyor.

Özel Talepler Artık Kaybolmuyor

Her türden yiyece-içecek işletmesinin mutlaka karşılaştığı bir olaydan bahsedelim. Özel günler! Doğum gününden tutun da, sevgililer günü, evlilik teklifi, bilemiyoruz kaçıncı ay dönümü gibi bütün özel günleri akılda tutmak biraz zor olabilir. Elbette ki alınan notların kaybolmuşluğu, “teknolojik nedenlerden dolayı silinmişliği”, not alan çalışanın tatile çıkmışlığı gibi sorunlar herkesin başına gelebilir. Sistem üzerinde otomatik not ekleme seçeneği artık lüks olmaktan çıkıyor bu nedenle. Peki, sözde “teknolojik nedenlerden kaynaklanan sistem hataları”? Çevrimdışı özelliği ile çalışan POS sistemine entegre bir rezervasyon yönetim sistemi desek? Özel notlar hadi kayboldu diyelim, masaya bağlı bütün ücretlendirme ve hizmet özelliklerini çevrimdışı bile gerçekleştirebilirsiniz.

Onay Takibi Kafa Yormuyor

Online rezervasyon aldıktan sonra bir de bu rezervasyonların takibi var diyenler için; artık o da çok kolay. Müşterileriniz masa rezervasyonunu tamamladığı anda otomatik olarak gönderilen konfirmasyon SMS’leri sayesinde onaya düşen rezervasyonları anında ayırt edebiliyorsunuz. Bu özellik, her rezervasyon yönetim sisteminde bulunmasa da, Check&Place gibi en yenilikçi sistemlerde bulunması gereken bir özellik. Ayrıca, gönderilen SMS üzerinden müşterileriniz, restoranınızın veya cafénizin yerini harita üzerinden de görüntüleyebiliyor. Yol hafızası iyi olmayan ve işletmenizi ararken kendini Faruk Eczane’sinde bulmak istemeyen müşterilerinizin çok işine yarayabilir.

Bu Restoran Rezervasyon Sistemi, Bekleyenleri de Unutmuyor

Çoğu yiyecek-içecek işletmesi sahibinin aklında, “Peki ya bekleyen müşteriler için ne var?” sorusunu duyar gibiyiz. No-show takibini sağlayan provizyon özelliğinin yanı sıra, rezervasyon sırası bekleyen müşterilerinizi Check&Place üzerinde listeleyebilirsiniz. Sistem üzerinde sırası gelen müşterilerinize SMS veya e-mail yoluyla otomatik olarak bilgilendirerek herkesin kalbini çalabilirsiniz. Avantaj listesi bu kadar mı? Hayır, ancak bu sıralanan 5 büyük avantaj, her restoran rezervasyon sisteminde bulunması gereken ve kârınızı ciddi ölçüde etkileyebilecek avantajlardan oluşmaktadır.

SimpraPOS sistemine entegre olarak çalışabilen restoran rezervasyon sistemi hakkında daha fazla bilgi edinmek için çözümümüzü hemen inceleyebilirsiniz!

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)