Restoran Menüsü Oluşturma Rehberi 2022

0
3761

Menü; ürün kalemlerinin, fiyatların, açıklamaların ve müşteriyi cezbedecek görsellerin de içinde bulunduğu, sipariş deneyimini başlatan bir kilit noktasıdır. İşletmelerin marka değerini yansıtabilecekleri bir alan olduğu için de en iyi versiyonuyla ortaya çıkarılması gerekir. Basılı ya da PDF menüler yerine, üstüne tıklandığında ürün hakkında açıklamalara yer verilen, alerjen ürünlerin ve hazırlanma sürelerinin belirtildiği bir menü kesinlikle daha faydalı olacaktır. İyi hazırlanmış bir menü satışlarını, kârını ve zararını artırmaya yardımcı olur. İyi bir menü oluştururken ihtiyacın olanları senin için listeledik.

Sıralama

Menü hazırlarken yapılacak ilk iş hangi yemekleri eklemek istediğin olmalı. Yemeklere karar verdikten sonra açıklamaları ile ilgili bir metin hazırlayabilirsin ve ardından, tasarımına karar verebilirsin. En çok satan yemekleri belirtebilir, farklı menü kalemlerini öne çıkararak daha fazla satılmasını sağlayabilirsin.

Güncellik

Eğer bir ürün menünde yer alıyorsa, onu müşterilerine sunabilmelisin. Mevsimsel olarak ürün değişikliği yapıyorsan veya bir ürün sadece belirli zamanlarda satışa çıkıyorsa, menünde de buna uygun değişiklikler yapman gerekir. Buna ek olarak, farklı ürünleri müşterilere sunma isteği, rekabetçi fiyatlandırmalar ve şeflerin eşsiz menüler oluşturmak istemeleri de menülerin statik olmamasının nedenleri arasındadır. İşte, menünün hep güncel olmasını gerektiren bu sebepler sayesinde, QR menüler devreye giriyor. POS sistemine tam entegre çalışan QR menü ile sistemde yaptığın tüm değişiklikler eş zamanlı olarak menüne yansır. Böylece, müşterilerine her zaman güncel bir menü sunabilirsin.

Konsept ve tema seçimi

İçerisinde sunduğun ürün ve hizmetleri belirteceğin için menün, işletmenin kurumsal kimliğine uyumlu olmalıdır. Bir diğer nokta ise, kullanıcı deneyimini ön planda tutmak. Dijital bir menü ile kurumsal kimliğine özel menü tasarımı oluşturmak oldukça kolay. Üstelik basılı menülerdeki sınırlı alanın aksine, dijital menüne dilediğin kadar ürün fotoğrafı ekleyebilirsin. Menü görselleri müşterilerin kararlarında oldukça etkilidir. Bu yüzden, ürünlerine dair en güzel fotoğrafları koymayı tercih edebilirsin.

Fiyat belirleme

Menü, fiyatlardan ibaret bir liste olarak görülmemelidir. Müşterilerin seçimlerini, fiyatlarına göre değil, isteklerine göre yapabilmeli. Bunun için menünde düşük ve yüksek fiyatlı ürünleri karışık olarak sunmayı tercih edebilirsin. Malzeme maliyetlerini göz önünde bulundurarak yiyecek fiyatlarına karar verebilirsin. Fiyatlandırmada ideal olan malzeme maliyetinin, satış fiyatının %23-35’ine denk gelmesidir.

Sınıflandırma

Ürünlerini karışık olarak sıralamak yerine birtakım sınıflandırmalar yapabilirsin. Örneğin, atıştırmalık, ana yemek, ara sıcak, tatlı, soft içecekler, kokteyller gibi bir sınıflandırma müşterilerininin aradıklarını bulmalarına ve daha kolay seçim yapmalarına katkı sağlar.
Menü, işletmelerin bir nevi reklamlarını yaptıkları alandır. Dijital çözümlere ayak uydurarak müşterilerine iyi bir sipariş deneyimi yaşatabilirsin. Simpra ile tanışın, etkileyici bir dijital menü sayesinde satışlarınızı artırın.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)