Café Açmak: İzinler, Ruhsatlar, Café Açma Maliyeti

0
118230

Bir işletme sahibi olmak, hem oldukça özenilen hem de çok keyifli bir iş. Bir café ya da restoran işletmek, detaylı bir yönetim gerektiriyor. Bir işletme açmaya karar verilen ilk andan itibaren dikkat edilmesi gereken pek çok şey var. Ancak bunlar gözünüzü korkutmasın. Nasıl bir kafe açmak istediğinize karar verdikten sonra, geri kalan tüm süreçlerde yeterince dikkatli olursanız, tüm işleri kolaylıkla halledebilirsiniz. Yasal süreçleri takip ederken işletmenizle ilgili diğer hazırlıkları da yaptığınız sürece bu dönemi kolaylıkla atlatarak yeni işletmenizle yepyeni bir yola koyulabilirsiniz. 

Cafe açarken dikkat etmeniz gerekenler

Bir cafe açmak için yasal anlamda hazırlık yapmanızın dışında, belki de en önemlisi cafe’nizin işletme süreçleriyle ilgili de gerekli hazırlığı yapmanızdır. Bu noktada, karar vermeniz gereken birkaç önemli başlık var. Önce bu başlıkların üzerinden geçerseniz, geri kalan işleri çok daha kolay halledebileceğinizi unutmayın. 

Nasıl bir café açacağınızı belirleyin

Bir işletme sahibi olmak isteyen her potansiyel işletmecinin, nasıl bir işletmeye sahip olmak istediğiyle ilgili fikirler zihninde az çok oluşmuştur. Bu fikirleri bir araya toplayıp, işletmenizin kimliğini belirleyin. Tıpkı diğer işletmeler gibi, cafe’ler de bir kimliğe sahiptir. Cafe’nizin kimliğini oluşturduktan sonra, maliyeti ve konumu gibi diğer faktörler de yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlayacaktır. 

Örneğin, bir kitap café sahibi olmak için göz önünde bulundurmanız gereken şeyler ile fazla geniş olmayan bir menüye sahip olan küçük ölçekli bir işletme ile ilgili tasarlayıp göz önünde bulundurmanız gereken şeyler birbirinden oldukça ayrıdır. Bu nedenle, nasıl bir işletme sahibi olmak istediğinize karar vermeniz, en öncelikli iş.

Maliyetinizi hesaplayın

Her işe başlarken olduğu gibi, cafe için de bu iş için yapmanız gereken yatırımı incelemeniz, elinizdeki kaynaklarla harcamanız gereken miktarı karşılaştırmanız ve tüm bunlara göre yatırım yapıp yapmamaya karar vermeniz en sağlıklısı.

Bir cafe açmak için maliyet hesaplaması yaparken gerekli izinleri, malzemeleri, araç-gereçleri, iç ve dış dekorasyonu gibi aklınıza gelebilecek tüm faktörleri hesaplamanız gerek. 

Konumu belirleyin

İşletmenizin konumu, konseptini ve ulaşmak istediğiniz müşteri profilini desteklemesi gerek. Bu nedenle, café açmak istiyorsanız, konumunu da konseptiyle birlikte belirlemeniz lazım. İşletmenin müşteri profili, konumlandırdığınız muhitle doğrudan ilişkili olacak. Menünüzdeki ürünler, cafe dekorasyonu, hizmet ve servis yöntemi gibi pek çok şey de aslında bu kararı hem doğrudan etkileyecek hem de konumundan doğrudan etkilenecek.

Café açmak için gereken belgeler

Cafe açmak için bir araya toplamanız ve farklı yerlerden almanız gereken pek çok belge ve izin bulunuyor. 

Temel olarak süreci özetleyecek olursak toparlayacağınız belgeler; Vergi levhası alabilmek için gerekli evraklar, Belediyeden izin alabilmek için gerekli evraklar, Esnaf Kefalet Odası tarafından istenecek evraklar olmak üzere üçe ayrılıyor. Bu belgelerin tamamını, yazımızın devamında inceleyeceğiz. 

Nasıl yöneteceğinizi belirleyin

İşletmenizle ilgili karar vermeniz gereken önemli şeylerden bir diğeri de cafe yönetimi için ne yapacağınızı belirlemek olacak.

İşletmenizin paket ve işletme içi servislerinde, kabul ettiği ödeme yöntemlerinde, stok-maliyet, kâr-zarar kontrollerinde size destek olacak, işlerinizi kolaylaştırıp işletmenizi yönetmenizi sağlayacak bir POS sistemi sahibi olmak, bunun en büyük çözümlerinden biri. Simpra, 360 derece bir işletme yönetimi deneyimi sunuyor. Simpra POS sayesinde işletmenizi açtığınız ilk günden itibaren bir cafe işletmecisi olarak ihtiyaç duyduğunuz pek çok şeyi bir araya toplayabilirsiniz.

Cafenin nasıl yönetileceğine karar verirken misafirlerin daha dijital bir deneyim yaşayabileceği bir self-servis kiosk kurmak hem çalışanların iş yükünü azaltacağı hem de kasa kuyruklarına en güncel çözüm olduğu için önemli avantajlar sağlayabilir. Self servis kiosk cihazı aynı zamanda KDS ve POS sistemleriyle de entegre olduğu için siparişi direkt mutfağa iletebilir, nakit ve kredi kartıyla güvenli ödeme alabilir. 

Cafe açma maliyeti, bir cafe açmak ne kadara mal olur?

Bütçe, daha önce de belirttiğimiz gibi, nasıl bir cafe sahibi olmak istediğinizle doğrudan ilişkili. Cafe açma maliyeti, açmak istediğiniz cafe’nin vereceği hizmetler ve yansıtacağı profile göre değişmektedir. 

Yine de, “Bir cafe açmak ne kadara mal olur?” sorusunun cevabı, kabaca hesaplanabilir. Cafe’nizi konumlandıracağınız bölgede dükkan fiyatları, dekorasyon için ayrılması gereken bütçe, izin ve belgeler için harcanacak para gibi harcama kalemlerinin tamamını bir araya getirerek oluşturacağınız hesap, size yol gösterici olacaktır.  

Café açmak için alınması gereken izinler neler?

Cafe açmak için gerekli izinler, işletmeci adayları tarafından oldukça merak edilen ve çoğu zaman da kafa karışıklığına neden olan bir konu.

Birden fazla kurumdan izin alınmasının gerekliliği kafa karıştırsa da, cafe açmak için alınacak izinler kolaylıkla toplanabilir. 

Öncelikle vergi levhası sahibi olmak için, vergi dairesine gerekli belgelerle birlikte başvurmanız gerekiyor. Daha sonra belediyeden işletmeniz için çeşitli izinlerin alınması adına vergi levhası ve diğer belgelerle başvurmalısınız. 

Cafe ruhsatı ve cafe izinleri nasıl alınır?

Cafe ruhsatı ve cafe izinleri için vergi dairesi, belediye ve esnaf kefalet odasından gerekli belgelerin tamamlanması gerekiyor. 

Vergi levhası almak için vergi dairesine şu belgeleri teslim etmelisiniz: 

  • İkametgah senedi
  • İmza beyannamesi
  • İşe başlama tutanağı
  • Noter veya muhtar onaylı nüfus cüzdanı sureti
  • Eğer dükkan satın alındıysa tapu senedi
  • Dükkan kiralandıysa kira sözleşmesi (kontrat)
  • Başvuru dilekçesi.

Bu belgeleri teslim ettikten sonra vergi levhası işlemlerinize başlanacak.

Belediyedeki işlemleriniz için ise şu belgeleri edinmelisiniz:

  • 2 adet vergi levhası fotokopisi
  • Bina imar durumu
  • Kimlik aslı ve fotokopisi
  • Tapu veya kira sözleşmesi
  • Yangın söndürme tüpü doldurulma faturası
  • Portör muayene kaydı
  • Esnaf odasına kayıt belgesi
  • Bina eğer bir konut ise mülk sahiplerinin imzaladığı oy birliği belgesi
  • Okul ve cami gibi konumlara göre kroki
  • İtfaiyeden alınan olumlu rapor
  • Adli sicil kaydı ve nüfus kayıt örneği
  • Yapı sağlamlığını kanıtlayan belgeler.

Esnaf kefalet odasına yapacağınız başvuru ve teslim edeceğiniz belgelerle birlikte ise yeni kayıt, tadil ve sicil kapanış işlemleri gerçekleştirilecek.

Unutulmamalısınız ki, işletmenizi açarken tüm izinler ve belgeleri tamamladıktan sonra, başarılı bir yönetim için atmanız gereken en önemli adım, etkili bir restoran yazılımı sahibi olmaktır.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)