Artan Restoran Maliyetleri ile Baş Etme Yolları

0
1137

Restoranlardaki maliyet artışı, tüm dünyanın sıcak gündemlerinden biri. Son birkaç senedir ülkemizde bu durum her zamankinden daha büyük bir önem taşır hale geldi. Bu süreçte restoranlar, artan maliyetlerle başa çıkmak, işletmelerini kârlı hale getirmek ve artan restoran maliyetlerini kontrol altına almak için yeni yöntemler arayışına girdiler.

Yeme-içme sektörü üretim maliyetleri açısından keskin iniş ve çıkışlarla rekabetin arttığı alanların başında geliyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2023 yılı Mart verileri, yıllık gıda enflasyonunun geçen yılın aynı ayına göre %62,45’lik arttığını gösteriyor. Bununla birlikte potansiyel müşterilerin %84’ü evinde yemek pişirmektense bir restorana gitmeyi tercih ediyor. Tüketim ve talep oranlarını gösteren bu rakamlar rekabetin yoğunluğu hakkında da bilgi veriyor. Peki siz bu rekabetin neresinde olacaksınız?

Dijital Çözümler ile Hızlı Aksiyon Alın

Tableti tutan kadın ve yanında duran adam

Restoran türü işletmelerde tüm süreçleri incelikle yürütebilmek için pek çok değişkeni aynı anda kontrol altında tutmak şart. Siparişi doğru şekilde almak, hızlı şekilde hazırlayarak sunumunu gerçekleştirmek ve ödeme noktasına kadar kesintisiz hizmet vermek işletmenin müşteriyle doğrudan ilişkili olan süreçler. Bu süreçlerin kesintisiz işlemesi ise temel altyapının güçlü bir sistem üzerine kurulu olmasına bağlı. Kullanıcı dostu hijyenik menülerden reçeteye göre stok takip sistemlerine kadar tüm süreçler, bu sistematiğin parçaları olarak işletmenizi rekabette avantajlı bir konuma getiriyor. Rekabette öne çıkmak için çok satan ve daha fazla kâr getiren ürünlerin öne çıkarılması gibi motive edici pazarlama yöntemleriyle desteklenen stratejiler izlemek akla ilk gelen çözümlerden.

Restoranlarda dijitalleşme denildiğinde akla ilk gelen şeylerden biri şüphesiz POS sistemi. Hizmet kalitesini iyileştiren yazılım ve donanımlardan biri olan tüm sipariş sistemlerine uygun şekilde çalışan bir POS sistemi, pek çok avantajı beraberinde getiriyor.

Kişiselleştirilebilir ve pratik kullanım: İşletmeniz için özelleştirilebilir POS sistemleri, günlük operasyonları kolaylaştırarak verimliliği artırabilirsiniz.

Masa düzeni görüntüleme: Dijital POS sistemleri sayesinde masalardaki oturma düzenlerini de görüntüleyebilir, müşteri akışını daha iyi yönetebilirsiniz.

Anlık sipariş bilgisi: Yeni siparişlerle ilgili anlık bilgi alarak, gelen müşterilere bekleme süresi hakkında bilgi verebilirsiniz.

Stok maliyetlerinin takibi: Restoranlar için stok takibi ve kontrolü hayati öneme sahip. POS sistemlerine bağlı ya da bağımsız çalışabilen stok takip uygulamaları sayesinde, malzeme ve ürün stoklarınızı kolayca yönetebilir ve kontrol altında tutabilirsiniz. Bu sayede maliyetleri düşürmeye yardımcı olacak ve israfı azaltacaktır. Ayrıca, sistemin sunduğu detaylı raporlar ile işletmenizin performansını ve gelişimini takip edebilirsiniz.

QR menü ve mobil ödeme: Müşterileriniz QR menü sayesinde sipariş vererek, akıllı telefon üzerinden gerçekleştirdikleri ödeme ile kesintisiz sürecin keyfini çıkarır. Bu entegre sistem, hızlı ve güvenli ödeme imkânı sunarak, müşterilerin bekleme sürelerini minimize eder ve restoran çalışanlarının verimliliğini artırır.

Stok Yönetimini Kusursuz Hale Getirin

Tepsideki ürünlerine bakan bir kadın

Merkez ve şubelerdeki stok miktarları ve fire sayıları maliyete etki eden en önemli faktörler arasında yer alıyor. Planlı ve sistemli bir envanter takibi ile stok yönetimi optimizasyonu konusunda avantaj kazanırsınız. Bununla birlikte, özellikle şubelerdeki yerel taleplerin farklı olabileceğini de unutmamak gerekiyor. Dolayısıyla birden fazla dalı olan bu tarz envanter takiplerini kusursuz şekilde yapmak oldukça önemli. Manuel kontrollerde görülebilecek hata payı, dijital sistemlerde yer almaz. Sistemdeki olası açıkları önceden size bildiren, sektörel maliyet analizi yaparak sizi en kârlı alışverişi yapmanız için yönlendiren bir dijital sistem, stok yönetiminde en önemli yol arkadaşınız olur.

İyi bir finansal kontrol için stok yönetimlerinin kusursuz şekilde ilerlemesi şart. Farklı şubelerdeki stokları bölgesel olarak takip edebilirsiniz. Ayrıca üretim taleplerini bir araya toplayıp, tedarikçiden alınan malzemeleri değerlendirerek daha doğru ve etkili bir strateji oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz tedarikçi kartları sayesinde ödemelerinizi sürekli şekilde takip edebilirsiniz. Kolay entegre olabilir modüller, ERP sistemiyle haberleşerek, otomatik olarak sevk irsaliyesi ve fatura gibi belgeleri oluşturup muhasebeye gönderir. Reçete özelliği ile yemekte kullanılan malzemelerin stoklarını anlık olarak takip edebilirsiniz. Böylelikle menüdeki fiyatı, stok maliyetlerine göre tekrar düzenleyebilirsiniz.

Müşteri Sadakatini Yükseltin

Salata yerken telefona bakan bir kadın

Restoranlar için müşteri sadakatini sağlamak ve güçlü bağlar kurmak her zamankinden daha önemli hale geldi. Farklı iletişim kanallarını kullanarak yeni hizmet ve kampanyalarınızı müşteri tercihine göre SMS, e-posta veya mobil kanallarla paylaşarak onların sürekli bilgilendirilmesini sağlayabilirsiniz. Bu yaklaşım, müşterilere daha fazla erişim imkânı sunarak sadakatlerini artırır.

Müşteri sadakatini yönetmede, çoklu satış ve ödeme seçeneklerinin sunulması avantaj sağlar. İşletmenizin mobil uygulaması, web sitesi ve kiosk’ları üzerinden satış yapabilecek altyapıya sahip olması, restoranların paket servis veya gel-al hizmetinde başarılı olmaları için önemlidir. İşte burada, lisansladığınız restoran yönetim sistemi (örneğin POS sistemleri, sadakat programları veya online sipariş altyapısı) devreye giriyor.

Lisansını aldığınız restoran yönetim sistemi tamamen sizin işletmenize ait olmalıdır. Uygulama üzerinden müşterilerinize sunacağınız müzikten, menüye kadar her şeyi kişiselleştirebilirsiniz. Bu şekilde, işletmenizin benzersiz kimliğini ve değerlerini yansıtan bir deneyim sunarak müşteri sadakatini daha da güçlendirebilirsiniz.

Paket Servis ile Kârlılığınızı Artırın

Motor kullanan bir kurye

Türkiye’de özellikle pandemi dolayısıyla 2020-2021 yıllarında eve siparişlerde gözle görülür bir artış oldu. Eurostat verilerine göre 2021 yılında lokantalardan, hazır yemek zinciri veya hizmeti sağlayan firmalardan sipariş veren kişilerin oranı %78’e yükseldi. Aynı araştırmaya göre bir sene içinde dükkan veya marketlere verilen gıda, meşrubat siparişlerindeki oran %450 arttı.

Bu verilere bakarak, paket servisin restoranlar için büyük bir gelir kaynağı olduğunu görebiliriz. Bu durumu fırsata dönüştürmek için, restoranların hızlı ve etkin bir paket servis hizmeti sunması şarttır. İşletmenize uygun online sipariş altyapısı ve POS sistemleri ile müşterilere kolay, hızlı ve güvenilir bir sipariş deneyimi sunarak, paket servislerden elde edeceğiniz geliri artırabilirsiniz.

Ayrıca, restoranınızın sosyal medya ve diğer dijital platformlarda etkinliğini artırarak, paket servis hizmetinizin tanıtımını yaparak daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz. İyi bir müşteri deneyimi sunarak, olumlu geri bildirimler ve müşteri tavsiyeleri sayesinde daha fazla müşteri kazanabilir ve işletmenizin kârlılığını daha da artırabilirsiniz.

Restoran Maliyetleri ile Baş Etmede Dijital Yardımcınızla Tanışın: Simpra

İşletmenin finansal yönetim çözümleri için farklı süreçlerin bir araya getirilmesi ve hepsinin birbiriyle bağlantılı şekilde çalışması gerekir. Böylelikle tüm bileşenler uçtan uca kesintisiz bir sistemin parçaları olarak büyük bir ekosisteme dahil olur. Güncel teknolojik donanıma sahip, sürekli eğitim ve destek hizmeti sağlayan sistemi dilediğiniz zaman askıya alabilirsiniz.

Simpra ekosistemi ile tüm süreci kolaylıkla yönetebilir, raporlayabilir ve ilgili kişileri görevlendirebilirsiniz. Restoran maliyetlerinde fire ve bilinmez hataları minimize ederek stok yönetiminde riskleri ortadan kaldırmak, sektörel maliyetlerle şirketiniz için en doğru kararları vererek çağ atlamak şimdi mümkün. Restoran maliyetlerini kolay ve hızlı şekilde yönetebilmek için Simpra’nın avantajlarla dolu dünyası ile tanışın.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)