Steakhouse Restoranı Nasıl Açılır?

0
6467

Steakhouse’lar günümüzde yeme-içme ve hizmet sektörleri yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor. “Steakhouse açmak istiyorum” fikriyle yola çıkan pek çok girişimciyle karşılaşıyoruz. Ancak steakhouse açmak için almanız gereken pek çok karar ve göz önünde bulundurmanız gereken pek çok önemli ayrıntı bulunuyor. Karmaşık gibi görünmesine rağmen planlı bir şekilde ilerlenirse hayalindeki steakhouse’a sahip olarak müşterilerini ağırlamak ise görünenden çok daha kolay. Steakhouse açmak için gerekli olan her şeyi bir araya toplayarak senin için bir kılavuz hazırladık.

Steakhouse dükkanı açmak için gerekli belgeler

Öncelikle ilgili devlet makamlarınca belirlenen steakhouse dükkanı açmak için gereken şartları yerine getirmelisiniz. Ayrıca, en önemli faktörlerden biri olan restoran ruhsatı için de aşağıdaki belgeleri bir araya getirerek başvurunuzu gerçekleştirmelisiniz:

  1. TC kimlik belgesi fotokopisi
  2. Adres bildirimi
  3. Tapu fotokopisi veya kira kontratı
  4. Vergi levhası
  5. Ustalık belgesi
  6. İmza sirküleri
  7. Elektrik, su, doğalgaz gibi hizmetlerin abonelik belgeler
  8. Adli sicil kaydı
  9. Esnaf odası kayıt belgesi
  10. SGK belgeleri
  11. Çöp konteyneri için talep dilekçesi

 

Steakhouse açmak için karar vermen gerekenler

Bütçeni iyi belirlemelisin

Elindeki sermayenin tamamını steakhouse’un açılış sürecinde kullanamayacağını aklında tutmalısın. Bu, her türden ve her ölçekten işletme için oldukça önemli bir kural.

İşletmenin açılışı için harcayacağın bütçeyi belirlerken iç ve dış mimariyi, dekorasyonu, mutfak aletlerini, stokları, personel giderlerini ve daha pek çok şeyi hesabın içine dahil ederek bütçeni kontrol altında tutmalısın. Ayrıca, beklenmedik masraflara ya da aklına bir anda gelen yeni bir fikre de kaynaklarının bir kısmını ayırmalısın. Bütçeyi belirlerken steakhouse dükkanının konumunu, dekorasyonunu ve hizmet kalitesini de göz önünde bulundurmalısın.

Konumu belirlemelisin

İşletmenin konumu, kira gideri veya mekan satın alma masrafından hizmet vereceğin müşteri kitlesine kadar pek çok önemli faktör doğrudan etkiliyor. Elindeki bütçeyi göz önünde bulundurarak, steakhouse’un yansıtması gereken profili de belirleyip işletmenin konumuna karar vermen, diğer sorulara cevap vermeyi kolaylaştıracak.Steakhouse restoranı açarken dikkat edilecek en önemli etken mekandır. Genelde üst gelir sınıfının uğradığı steak house’lar ancak belirli yerlerde açılabilir. Tabi ki bu da yüksek kira anlamına gelmektedir.

Steakhouse’un konsepti nedir?

Bir balık restoranının bir et restoranından çok temel farkları bulunuyor. Müşteri kitleleri ve lokasyonları bile değişkenlik gösterebildiği gibi personellerinden müzik seçimlerine kadar aralarında çok büyük farklar görülebiliyor. Konumla birlikte belirleyip kararlı bir şekilde üstüne gideceğin steakhouse konsepti, iş akışın ve çalışma biçimin ile ilgili çok önemli adımları atmanı sağlayacak. Steakhouse dükkanı açmak, iyi bir yatırım gerektirir. Steakhouse dükkanları konsept olarak sıradan restoranlara göre daha farklıdır. İç ve dış dizayn bunun yanında menü çeşitliliği ile ciddi sermaye gerektirir. Bunun yanında Franchising veren firmalarla anlaşma sağlayabilirsin. Bu konuda isim yapmış kişilerin yolundan gidebilirsin.

Steakhouse açmanın maliyeti nedir?

Bir Steakhouse açmanın maliyeti 300 bin ile 2 milyon lira olduğunu söyleyelim. İyi bir dükkan açmak istiyorsan bu bütçeyi gözden çıkarmalısın…Ayrıca, ruhsat ve vergi levhası başvurusu için gerekli tutarların da hesaba dahil edilmesi gerek. Esnaf odalarına kayıt olurken ödenmesi gereken tutarları da göz önünde bulundurmalısın.

Steakhouse açtıktan sonra neler yapmalısın?

Paket servis hizmeti

Günümüzde paket servis, işletmeler için vazgeçilmez hizmetlerden biri haline gelmiş durumda. Her işletme, farklı şekillerde ve farklı mecralar üzerinden paket sipariş alarak yeni müşterilere ulaşıyor, böylece gelirlerini artırıyor.
Telefon üzerinden alınan paket siparişlerden online paket siparişlere ve gel al servis hizmetlerine kadar tüm hizmetlere açık olmalı, bunları göz önünde bulundurarak müşterilerine işletmenin içinde yemek yemeseler bile ürünlerini servis edebilmelisin.

Online sipariş

Telefonla sipariş artık çok sık tercih edilmiyor. Günümüzde online sipariş, telefonla siparişin çok daha önüne geçmiş durumda. Pazardaki siparişlerin ciddi bir kısmı, online servisler üzerinden gerçekleşiyor.

İşletmeler, aracı platformlar ya da kendi web siteleri üzerinden hızlı bir paket sipariş süreci yönetebiliyor. Paket sipariş sürecinin doğrudan işletilebilmesi için gerekli operasyon akışını hazırlayıp gerçekleştirirsen, steakhouse’un hizmet kalitesi artacağı için tercih edilme ihtimali artacaktır. Böylece, yeni müşterilere de erişmen kolaylaşacak. Öte yandan, aracı platformlarla çalışmanın yanında kendi web siten üzerinden sipariş almayı da tercih edebilirsin. Bu şekilde, müşterilerine stekhouse’u tanıtmanın yanında erişilebilirliğini artırır ve aracıların talep edebileceği komisyon oranlarını ödemeden de sipariş alabilirsin.

Simpra, online sipariş süreçlerinizi kolaylaştıran paket sipariş modülleriyle GetirYemek, Yemeksepeti ve Trendyol Yemek entegrasyonları sunar. POS sisteminiz üzerinden paket siparişlerinizi kolayca yönetebilirsin.

Temassız sipariş

Stekhouse gibi yüksek kitlelere hizmet eden işletmelerde, temassız sipariş ve ödeme, son dönemde müşterilerin en çok talep ettiği hizmetlerden biri. Temassız sipariş için geliştirilen QR Menu ve tablet menü gibi teknolojileri kullanarak işletmene gelen müşterilere güvenli, hızlı ve temassız hizmet verebilirsin. Ayrıca ödeme seçeneklerini de temassız ödeme teknolojisiyle yeni döneme uygun hale getirebilirsin.

Simpra’nın sunduğu QR Menu Order hizmetiyle masadan siparişleri temassız hale getirebilir, SimpraPAY ile de Android işletim sistemli ve NFC uyumlu cihazlar üzerinden kolayca ödeme alabilirsin.

Bitirmeden…

Steakhouse restoranı yüksek kârlılığı olan işletmelerdir. Her ne kadar iyi bir sermaye steakhouse’un vazgeçilmezi olsada, geri dönüşleri bir o kadar kazandırır. Tabiki üst düzey kaliteli bir hizmeti yakalamak ve müşterilerin beklentilerine cevap verebilmekte çok önemlidir. Steakhouse açmak ortalama bir hizmet sunmaktan ziyade bir prestij meselesidir ve her detayı en iyi şekilde düşünülmelidir.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)