Restoranların Sosyal Medya Kullanımında Dikkat Etmesi Gereken 10 Şey

0
6623

Günümüzde hangi sektörden olduğu fark etmeksizin, tüm markalar ve işletmeler için sosyal medya kullanımı, hayati bir önem taşıyor. The Hartman Group tarafından yapılan araştırmaya göre, araştırmaya katılan sosyal medya kullanıcılarının yüzde 49’u, yiyecek ve içecek konularıyla ilgili içerikleri takip ediyor ve araştırıyor. Yiyecek-içecek sektörünün yakaladığı bu büyük oran, pek çok sektörün yakalayamayacağı cinsten. 

Öte yandan, sosyal medya kullanıcıları, yalnızca yemek tarifleri ya da trendleri inceleyip takip etmekle kalmıyor, sevdikleri restoran ve kafeleri de sosyal medyada takip ediyor. Bu eğilimin nedeni de, kullanıcıların restoran ve kafelerin kampanyalarından haberdar olmak, yeni yerler keşfetme arzusu ve sahibi oldukları ‘müdavimlik’ eğilimini sosyal medyada da devam ettirebilmek. Yaşadığımız çağda, dijital pazarlama ve sosyal medya iletişiminin restoranlar için kilit rol oynamasının sebepleri de bunlar. 

İşletmelerin sosyal medyada ve internet üzerinde görünürlüğünün ve ulaşılabilirliğinin yanında, özellikle sosyal medyadaki paylaşımları da büyük önem taşıyor. Etkileşim yaratabilmek ve takipçi sayısını artırabilmek, restoran ve kafeler için potansiyel müşterilere ulaşabilmenin en hızlı yollarından biri. Peki, sosyal medyayı daha etkili kullanmak isteyen restoranlar ve kafelerin bu noktada yapması ve dikkat etmesi gerekenler nelerdir? Aşağıdaki öneriler, yol haritanızı oluştururken kafanızdaki soru işaretlerinin büyük kısmını ortadan kaldıracak.  

Etkili bir sosyal medya hesabı oluşturun

Sosyal medya hesaplarınızı oluştururken dikkat etmeniz gereken en önemli şeylerden biri, her sosyal medya platformu üzerinde işletmenizin kolay bulunabilmesini sağlamak olmalı. Bu nedenle, işletmenizin ismini bire bir karşılayan bir kullanıcı adı seçmelisiniz. Öte yandan, sosyal medya profilinize giren kullanıcılar, bu profil üzerinden telefon numaranıza, mail adresinize ve en önemlisi de işletmenizin adresine ulaşabilmeli.

Özellikle Instagram ve Facebook, bu konuda ciddi fırsatlar sunuyor. İşletmenizin Instagram profilinde ve Facebook sayfasında, açık adresinizi yerleştirebileceğiniz Adres sekmesini kullanın. Bu iki platformda da telefon numaranızın üzerine tıklayan mobil kullanıcılar doğrudan telefon numaranızı arayabilir. Açık adresiniz sayesinde de GPS servisleri aracılığıyla işletmeniz için yol tarifleri alabilir ve işletmenizin haritadaki konumunu görebilir. Mail veya direkt mesaj yoluyla da sosyal medya üzerinden işletmenize ulaşılabilmesi, iletişim seçeneklerini çeşitlendirebilmek açısından oldukça mühim. Facebook’ta veya Instagram’da mesaj yoluyla size ulaşan sosyal medya kullanıcılarına kısa sürede cevap vermek, müşteri memnuniyetini artıracaktır.  

Görselleri dikkatli seçin

Sosyal medyada paylaşacağınız görsellerin dikkat çekici, net ve iyi görünmesi, tüm platformlar için kilit bir role sahip. Sosyal medyanın geldiği noktada, paylaşılan her bir görsel, müşterileriniz ve takipçileriniz için, sizi takip etmeye devam etmeleri adına bir neden haline geliyor.

Özellikle Instagram ve Pinterest gibi platformlardaki paylaşımlarınızda, görsellerin kalitesi, tasarımı ve içeriği kilit işlevi görüyor. Ücretli ve ücretsiz pek çok program ve mobil uygulama, sosyal medyada paylaşabileceğiniz yeni görsel tasarımları üretmenizi sağlayabilir. Bu uygulamalardan en popüleri, Canva. Bu tür uygulamalar aracılığıyla, işletmenizin kimliğine uygun tasarımlar ve görseller oluşturabilirsiniz. 

Paylaştığınız fotoğrafların ise net ve dikkat çekici olması, tüm sosyal medya kullanıcıları için ciddi bir önem taşıyor. Videolar da sosyal medyanın en yeni iletişim biçimlerinden biri. Videolar sayesinde de paylaşımlarınızı çeşitlendirebilirsiniz.   

Takipçilerinizle etkileşim içinde olun

Sosyal medyada sizi takip eden ya da etmeyen kullanıcılarla etkileşim içinde olun. İşletmenizin paylaşımlarına yaptıkları yorumlara cevap verebilirsiniz. Olumlu ve olumsuz yorumların tamamına eşit mesafede olmak oldukça önemli. 

Küçük yarışmalar düzenleyin

Eğer imkânınız varsa, sosyal medya üzerinde yarışmalar yapın. Küçük indirim kuponları ve hediyeler verebileceğiniz bu yarışmalar sayesinde, yeni takipçiler ve potansiyel müşteriler kazanabileceğiniz gibi, aynı zamanda etkileşim oranlarınızı artırarak farklı sosyal medya kullanıcılarının sizi keşfetmesini de sağlayabilirsiniz.

Emojilerin işe yaradığını unutmayın

Profesyonel durmadığı iddia edilse bile, emojilerin sosyal medya dilinde büyük bir paydaş haline geldiğini kabul etmeliyiz. Yaptığınız paylaşımlarda, makul  sayıda ve bağlamı koruyan biçimde emoji kullanmak, takipçilerinizin ya da potansiyel takipçilerinizin ilgisini çekmenizi, sizi daha samimi bulmasına yardımcı olur. 

‘Kamera arkası’ paylaşımları yapın

İşletmenizin mutfağından paylaşımlar yapmayı deneyin. SproutSocial’ın verilerine göre, sosyal medya kullanıcıları şeffaflığa büyük önem veriyor ve bir işletme olarak sosyal medyada şeffaf olabilmeniz aslında hiç de zor değil. SproutSocial’ın araştırmasından çıkan en önemli sonuç, sosyal medya kullanıcılarının yüzde 56’sının en önemli şeffaflık aracı olarak videoyu seçmesi…

Bu sonuçtan hareketle, işletmenizde ve işletmenizin mutfağında çekilen videoların büyük bir etki yarattığını söylemek mümkün. Örneğin, bir menünüzde bulunan ve müşterilerinizin en sevdiği ürünlerden birinin nasıl yapıldığını ya da nasıl servis edildiğini gösteren bir video çekip paylaşmanız, oldukça etkili olacaktır.

Eleştirileri bir araya getirin

Gelişiminize yardımcı olabilecek en önemli unsurlardan biri eleştiri. Bu yüzden kullanıcıların işletmeler hakkında olumlu ve olumsuz yorumlar yaparak puan verdikleri ya da yorum yaptıkları platformların tamamını ciddiye alın. Fırsat buldukça bu yorumları derleyin, bu sayede farkında olmadığınız pek çok eksiğinizi fark etmiş olur, kendinizi geliştirebilirsiniz. Ayrıca mümkünse yorumlara cevap verin. Tabii cevap verirken, kurumsal ve nazik bir dil kullanmaya özen gösterin. İnternet kullanıcıları, işletmeler ve ürünler hakkında yapılan yorumları ciddiye alıyor ve tüketimlerini de bu yorumlara göre gerçekleştiriyor.

Hashtag kullanmayı unutmayın

Hashtag yani etiketler, özellikle Instagram ve Instagram benzeri platformlarda etkileşim sayınızı artırmak için ciddi bir kaynak. Özellikle Instagram paylaşımlarınızda hashtag kullanmanızın hayati bir önem taşıdığını unutmayın.Yine SproutSocial’ın açıkladığı verilere göre, en az bir hashtag kullanılan paylaşımların etkileşim oranı, yüzde 12.6 artış gösteriyor.  

Ancak, hashtag kullanırken, paylaşımınızın içeriğini göz önünde bulundurarak seçimler yapın. Paylaşımınızın içeriğiyle alakasız hashtagler, etkileşim almanızı sağlamayacağı gibi yalnızca kalabalık bir paylaşım metni oluşturmanıza neden olur. Paylaşımınızla ilgili ve yoğun etkileşim alan hashtagleri belirleyebilmeniz için pek çok ücretli ve ücretsiz online araç bulunuyor. Hashtag Planner, bunlardan biri. Bunlardan sizin için uygun olanları kullanabilirsiniz.

Paylaşım saatlerinizi kontrol edin

Takipçilerinizin ya da potansiyel takipçilerinizin çoğunlukla günün hangi saatinde sosyal medyada aktif olduğunu keşfetmeniz, paylaşımlarınızın yeterli görünürlüğü ve etkileşimi elde edebilmesi açısından kilit bir role sahip. 

Instagram, takipçilerinizin cinsiyetleri, yaşadığı şehir gibi bilgilerin yanında hangi saatler arasında sıklıkla aktif olduğunu da sunmakta. Bu bilgileri kullanarak paylaşım planlarınızı oluşturursanız, yetersiz etkileşim sorununun önüne kolaylıkla geçebilirsiniz. 

Sadakat uygulamanızı besleyin

Sadakat uygulamaları, artık işletmeler için bir ihtiyaç haline geldi. Müşterilerinize indirimler, özel kampanyalar sunabileceğiniz ve sipariş alabileceğiniz Simpra Loyalty ile sadakat uygulamanıza sahip olmak için tanışmanızı şiddetle öneririz.

Sadakat uygulamaları, sosyal medyada da büyük bir etki uyandırıyor. İşletmenizin sosyal medyasını, sadakat uygulamanızla besleyebilirsiniz. Aynı şekilde sadakat uygulamanızı da sosyal medya hesaplarınızla besleyebilirsiniz. 

Sosyal medya hesaplarınız üzerinden sadakat uygulamanızı duyurabilir, sadakat uygulamanız üzerinden ise sosyal medya hesaplarınızı tanıtabilirsiniz. 

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)