İşletmenizde Stok ve Maliyet Yönetimi için İpuçları

0
3426

Stok ve maliyet yönetiminin önemi, gün geçtikçe artıyor. İşletmeler, ellerindeki ürün ve hammaddelerin tamamından verim almak, atık miktarını azaltmak ve maliyetlerini kontrol altında tutabilmek istiyor. Bu amaçla, farklı yöntemlerle çok uzun süredir her türden işletme için stok ve maliyet kontrolü için çeşitli çözümler üretiliyor. Gittikçe dijitalleşen stok kontrolü, maliyet yönetimi ve satın alma yönetimi süreçleri için işletmelerin ihtiyaç duyduğu çözümlerin temel noktası ise, bu süreçlerin kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamaları. Kolay arayüzle uçtan uca çözüm sunan bir stok ve maliyet çözümü ise hayal değil. 

Kısıtlı kaynakları kullanarak kâr marjını yükseltmek, işletmelerin en büyük hedeflerinden biri. Hammadde ve işgücü gibi kısıtlı kaynakların tamamı, restoran ve café işletmecileri için hayati bir önem taşıyor. Bu kaynakları verimli bir şekilde kullanmaya giden yolda, işletmenizde yapabileceğiniz temel değişikliklere odaklanarak sizin için 6 ipucu hazırladık. 

Stoklarınızla ilgilenecek personelinizi belirleyin

Stok kontrolü, satın alma ve maliyet süreçlerinin tamamı aslında büyük bir dikkatle üzerinde durulması gereken süreçler. İşletmenizde bulunan hammaddelerin kontrolü, satın alınacak ürünlerin takibi, elinize ulaşması beklenen ürünlerin takibi gibi tüm süreçler büyük bir özen gerektiriyor.

Bu süreçlerle ilgilenecek personellerinizi belirlemek ya da bir işletmeci olarak tüm bu süreçlerin kontrolünü doğrudan elinize almak, akışları hızlandıracağı gibi hata oranını da düşürecektir. 

Öte yandan, tüm bu işlemleri sizin için ekranınıza aktaracak, stoklarınızda bulunan ürünlerin anlık olarak görüntülenmesini sağlayacak bir modül kullanmak, bu konuya yönlendireceğiniz iş gücünüzü azaltabilir. Simpra Inventory, stok ve maliyet yönetimini hatasız bir şekilde gerçekleştirebilmeniz için ihtiyacınız olan tüm teknolojiyi size sunuyor. 

Stoklarınızı POS sisteminize entegre edin

POS sisteminiz, yaptığınız satışların tamamının depolandığı ve kayıtlarının tutulduğu, ödeme yöntemlerinden satılan ürün sayısına kadar her şeyi hafızasında tutan ciddi bir altyapıdır. Bu altyapıdan yararlanmak, stok ve maliyet yönetimi süreçlerinizi de POS sisteminizin size sunduğu verilerle yönetebilmek aslında tamamen sizin elinizde.

Simpra Inventory, POS sisteminize entegre olarak çalışır. Böylece, yaptığınız satışlarınızın stoklarınızı ne kadar etkilediğini anlık olarak görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca Simpra Inventory, menünüzde bulunan tüm ürünlere özel reçeteler (Bunlara “tarif” de diyebiliriz) oluşturarak her menü kalemi için hangi hammaddeden ne kadar kullandığınızı belirlemenizi sağlıyor. Böylece, gün sonunda 10 dilim satılan kek için stoğunuzdaki undan kaç gram eksildiğini görüntüleyebilirsiniz. Stok ve maliyet kontrolünde en önemli veri de aslında tam olarak bu.

Evrensel Bir kural: İlk giren ilk çıkar

Restoran ve café’lerin stoklarında bulunan hammaddelerin büyük çoğunluğu, son kullanma tarihi bulunan ve tüketim süresi kısıtlı olan ürünler. Bu nedenle, atık ve zayilerinizin artmaması için, stoklarınıza önce giriş yapan ürünlerin, stoklarınızdan öncelikli olarak çıkması gerekiyor. Böylece, hem maliyetlerinizi hem de zayi oranlarınızı aynı anda azaltırsınız. “İlk giren ilk çıkar”, stok ve maliyet kontrolü için çok uzun süredir altın bir kural olarak uygulanıyor. 

Belirli zaman aralıklarında stok kontrolü yapın

Günlük, haftalık, 2 haftalık ya da aylık periyotlar halinde stoklarınızı düzenli olarak kontrol edin. Bu sayede, stok listenizde bulunan ürün miktarlarının fiziksel olarak da karşılığının bulunup bulunmadığını, herhangi bir zayi ya da kayıpla karşı karşıya olup olmadığınızı kontrol edebilir ve önlem alabilirsiniz. 

Atık ürünleri listeleyin

Gıda israfı, günümüzün en büyük sorunlarından biri olarak hem işletmeler hem de aileler için ciddi bir şekilde kontrol altında tutulmaya ihtiyaç duyuyor. İhtiyacınızdan fazlasını kullanmak istemeyeceğiniz gibi, önünüzdeki süreçte zayi oranınızı azaltmak için de atık oranlarını göz önünde bulundurmanız gerektiğini unutmamalısınız. 

Düzenli aralıklarla atık miktarınızı, nelerin atık haline geldiğini kontrol ederek bunları bir liste halinde kayıt alarak tutarsanız, önünüzdeki satın almalarda talepte bulunacağınız hammadde miktarını belirleyebilirsiniz. İhtiyacınız olanın iki katını alıp yarısını kaybetmektense, tam olarak ihtiyacınız olan miktarda satın alma gerçekleştirmek, kaybınızı azalttığı gibi kârınızı da artıracak. 

Atık listelerinde tarih, atık miktarı ve zayi olma nedeni gibi verileri de kullanırsanız, satın almalarınız için yeni bir rehber oluşturmuş olacaksınız. 

Geçmiş satın almalarınızdan yararların

Önceki satın almalarınızda hangi ürünlerden ne kadar aldınız? Bunların ne kadarı atık haline geldi? Ne kadarı doğrudan kullanıldı ve satışa dönüştü? Bu sorular, stok ve maliyet kontrolü için cevaplanması gereken temel sorular. Verdiğiniz her cevap, bir sonraki satın almanızı verimli bir şekilde planlamanızı sağlayacak.

Simpra’nın stok ve maliyet yönetimi modülü Simpra Inventory, geçmiş satın almalarınızın detaylarını göz önünde bulundurarak yeni satın almalarınızda daha verimli kararlar almanızı sağlayacak. 

Stok ve maliyet yönetimi süreçlerinizin tamamını kontrol ederek dijital ortamda çok daha kısa sürede işlemlerinizi gerçekleştirerek verimli işletme yönetimiyle tanışmak için Simpra Inventory’i hemen keşfedin.

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)