Cafe İşletmenin ve İşletmeciliğin 6 Püf Noktası

0
12148

Doğru şekilde yaparsanız bir cafe işletmek son derece kârlı bir iştir. Hepimizin etrafında açıldıktan kısa süre sonra kapanan cafeler olmuştur. Ancak işin küçük detaylarına ve püf noktalarına özen göstererek müşterilerinizin müdavimi olduğu bir işletmeye sahip olabilirsiniz. Kafenizi kusursuz işletmek istiyorsanız sizin için hazırladığımız 6 püf noktayı beraber inceleyelim.

Kafenizi tamamlayan bir menünüz olsun

Cafenizin menüsü işletmenizin vizyonunu ve temasını yansıtmalıdır. Yemek seçeneklerinden tasarıma, renk ve yazı tiplerine, ilgi çekici açıklamalara, resimlere ve fiyatlandırmaya kadar her şeyin dikkate alınması gerekir. Kafe sahiplerinin yaptığı en yaygın hatalardan biri herkese uyacak bir menü tasarlamaya çalışmaktır. Bu durum, işletmelerde hiç sipariş verilmeyen bir sürü menü kalemine sebep olur. Bu yüzden her bir menü kaleminin maliyetlerini ve marjını hesaplayın. Böylece sizin için en kârlı ürünlere de karar vermeniz kolaylaşır. Aynı zamanda POS Sisteminize entegre olarak çalışan QR Menü ile de müşterilerinize temassız sipariş deneyimi yaşatabilirsiniz.

Pazarlama aktivitelerine önem verin

Kafenizin bilinirliğini artırmak ve daha popüler hale getirmek için Instagram’ı kullanmaktan korkmayın. Sosyal medyayı itibarınızı artırmak için kullanın. Ayrıca yerel aramalarda görünmek için Google Haritalar’ı güncellediğinizden emin olun ve Google’dan gelen yorumlara cevap vermeyi unutmayın. Bu mecralarda etkileşime teşvik etmek için resimler ve videolar yükleyin. Müşterileriniz işletmenize geldiğinde ücretsiz ürünler sunarak sosyal medya hesaplarınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

Stok yönetimine özen gösterin

Ürünlerinizi ve stok yönetimini sürekli olarak gözden geçirin ve raporları inceleyin. Böylece israfı azaltarak satışları artırabilir ve daha çok tasarruf edebilirsiniz. Menünüz çok çeşitli ise popüler olmayan ürünleri menüden çıkarmayı ve en çok satanlara bağlı kalmayı tercih edin. Bu sayede, ürün sayısını azaltarak boşa harcanan gıda ürünlerinin önüne geçmiş olursunuz. Aynı zamanda en çok tercih edilen ürünlerin kalitesini artırmak için yatırım yapma şansınız olur. Sadece en popüler menü kalemlerini satarak, yaptığınız satış sayısını ve ciroyu artırabilirsiniz.

Doğru insanları işe alın

Deneyimli herhangi bir kafe sahibinin en çok yaşadığı sorunlardan biri doğru personeli bulmak ve devamlılık sağlamaktır. Çoğu işletmeci deneyimli personel arayarak işe başlar. Ancak deneyimden daha önemli olan, doğru “tutuma” sahip insanlar işe almaktır. Doğru bir tutuma sahip olmak, personelinizin müşteri merkezli becerilerinden emin olmak anlamına gelir. Deneyim kazanılabilir ama tutum kolay öğrenilen birşey değildir. Harika bir ekip oluşturmak ancak doğru insanları işe almakla olur. Tabiki daha sonrasında tamamlayıcı bir eğitim iyi olabilir. Ancak personelinizin çalışma standartlarının devam etmesini sağlamak için güzel davranışları ödüllendirmeyi unutmayın.

Müşteri merkezli deneyim sunun

Müşteri merkezli bir deneyim özellikle yeme-içme sektöründe, başarılı bir işletme için çok önemlidir. Kafede yoğun bir günün koşuşturmacasında, “robot moduna” geçebilirsiniz. Böyle zamanlarda müşterilerinizle kişisel olarak ilgilenmeyi unutursunuz. Müşterilerle kurulan etkileşimin çok güzel geri dönüşleri olabilir. İşletmenizde daha kişisel bir deneyim sunmanın birkaç yolu:

Müşterileri girerken hoş karşılayın.
Servis yaparken göz teması kurun.
Dürüst olun – eğer kahvelerin gelmesi on dakika sürecekse, söyleyin.
İhtiyaçlarını önceden tahmin edin – örneğin dökülen bir içecek için peçete vermek.
Müdavimlerinizi tanıyın

Unutmayın, kafenin müdavimi her sabah işe giderken uğrayan veya ayda birkaç kez bir şeyler yemek için gelen biri olabilir. Bu insanları tanımanız çok önemlidir. Düzenli müşteriler, ağızdan ağıza reklamcılık üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Müdavimlerinizi arada bir bedava içecek vermek onların sadakatini sağlamada önemli bir yoldur.

Yeni şeyler denemeye açık olun

İyi bir işletmeci olmanın en önemli kurallarından biri daima yeniliklere ve esnekliğe açık olmaktır. Örneğin, şu anda bir paket servis hizmetiniz yoksa Simpra paket servis programı ile hemen paket servis sipariş gönderimine başlayabilir veya müşterileriniz oturmayı daha çok tercih ediyorsa masa sayısını artırabilirsiniz. İşletmenizin şu anki çalışma şekli ne olursa olsun, biraz değişim her zaman iyidir. Koşullar değiştiğinde veya bir olaya hazırlıksız yakaladığınızda yeni şartlara uyum sağlayabilmeniz için esnek olmalısınız. Örneğin, yoğun dönemlerde personeliniz paket servis müşterileriyle istediğiniz kadar ilgilenemiyorsa, personele baskı yapmak yerine bardaklara tatlı mesajlar yazmayı deneyebilirsiniz.

Başarı her kafeye özgü bir sürü faktörden etkilendiğinden, yaptığınız değişiklikleri deneme yanılma yoluyla test etmeniz gerektiğini tekrar hatırlamak isteriz ve size bol kazançlar dileriz 🙂

Bulut tabanlı Restoran Otomasyonu Simpra ile tanışın.
(İşletmenizi Büyütüp, Kârınızı Artırmak İçin Tıklayın!)